Gå til innhold

Hvordan overleve bipolar 1? :(

Anbefalte innlegg

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Hei. 
Jeg holder på å gi opp. 
I år har jeg hatt tre manier (to med psykose) og to depresjoner. 
Nå er jeg innlagt etter den verste manien jeg har hatt, og er nede fra den nå. Nå har situasjonen snudd til det motsatte, og jeg føler meg ekstremt trøtt, energifattig, trist og pessimistisk. 
På toppen av manien jeg hadde, var det noe som endret seg, og jeg skulle ta livet av meg. Derfor jeg bli lagt inn.
Nå sliter jeg fortsatt med selvmordstanker, og ser mørkt på framtiden. Kommer resten av livet mitt til å være et helvete?
Masse innleggelser? Prosjekter som går i vasken? Prøve og snuble, prøve og snuble? Ingen normalitet?
Hvorfor skal jeg orke å jobbe for å leve et forferdelig liv? Jeg hater det.
Alt ser fullstendig svart ut. Jeg liker ikke medisinene heller. Det eneste som motiverer meg for å leve, er familien. Hadde jeg vært alene, hadde det vært slutt. -Men jeg ønsker heller ikke leve med hodet så vidt over vannet resten av mitt liv.
Hvordan klarer folk å overleve BP1? Jeg synes det er en lidelse :( 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Med denne sykehistorien er det ikke mulig å få i pose og sekk: Et godt liv, men ikke medisiner. Du må velge.

Gjest franklyscarlet
Skrevet (endret)
59 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Med denne sykehistorien er det ikke mulig å få i pose og sekk: Et godt liv, men ikke medisiner. Du må velge.

Jeg tar medisinene, det har jeg gjort hele tiden. Får hverken i pose eller i sekk. 
*Bare ville nevne at jeg tar de (litt) motvillig.

Endret av franklyscarlet
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ok. Da må medisineringen forbedres. Håper du har en kompetent psykiater som kan hjelpe deg.

Skrevet

På medisinering av vanskelige tilfeller av BP har vel Psykia spesialkompetanse? 

Ville vurdert å gå dit. 

Gjest franklyscarlet
Skrevet

Tar kun litium. Har kun vært innenfor terapeutisk område i en uke. Jeg er innlagt, men er nå på åpen avdeling. Vurderer sterkt å ta mitt eget liv, men vil ikke si noe til legen her, da jeg virkelig mistrives her, og ikke vil risikere å være her lenger. Var først på et sykehus, men ble fort sendt til DPS døgnavdeling da manien hadde gitt seg. Da ville sykehuset selvfølgelig bli kvitt meg så fort de kunne. Føler meg veldig deprimert...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...