YoplaitDouble Skrevet 29. desember 2016 Skrevet 29. desember 2016 Jeg er som tidligere nevnt i full opptrapping av Lamictal. Her støter jeg på samme problem med serumkonsentrasjon, som jeg også gjør med SSRI. Lamictal 100mg: 2 µmol/L Lamictal 200mg: 3 µmol/L Siden jeg får så lave verdier, vil psykiateren at jeg skal øke med 100mg per uke. Er på 400mg nå. Jeg ble endelig satt på dette da "ingenting" tar min angst (annet enn benzo) og fordi første forsøk med SSRI ga en form for nesten-hypomani. Derfor synes de på Vinderen at dette er en fornuftig medisin å forsøke (er allerede på Brintellix på ca maks serumverdi med 80mg per dag, som du kanskje husker). 1) Hvilken serumverdi bør jeg (sånn ca.) ligge på for å merke noe på depresjonssymptomer (o.l.) ? 2) Hvor lang tid etter "riktig" nivå virker medisinen? Er det like lang tid som med antidepressiva? 3) NHD - Synes du det er for lite å bare øke med 100mg per uke? Tatt mine lave serumverdier i betraktning. God jul, forresten 0 Siter
Psykojenta Skrevet 29. desember 2016 Skrevet 29. desember 2016 Ville bare si at jeg er så utrolig glad for at du er i behandling med andre meds enn Benzo. Fulgt mye med deg, interessant kasus. Håper du får svar og håper at dette vil funke for deg etterhvert! Godt nyttår til deg 😊 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. desember 2016 Skrevet 29. desember 2016 1. Minimum 15 2. Store individuelle variasjoner. Kan ikke svare mer spesifikt. Særlig når dette er bruk litt utenfor indikasjon. 3. Ja, det synes jeg. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 30. desember 2016 Forfatter Skrevet 30. desember 2016 20 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: 1. Minimum 15 2. Store individuelle variasjoner. Kan ikke svare mer spesifikt. Særlig når dette er bruk litt utenfor indikasjon. 3. Ja, det synes jeg. Hva vil du anbefale som ukentlig opptrapping? Tar med utskrift av tråden til Vindern om det er greit. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 30. desember 2016 Forfatter Skrevet 30. desember 2016 Vil for øvrig føye til at de er 10x proffere enn da jeg var på DPS via Sagene bydel. Jeg er så glad jeg bor på Vestre Aker nå! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Ydmykhet og respekt er bedre egenskaper enn hovmod. Vindern DPS har utmerkede spesialister, og de har truffet deg live. Det har ikke jeg. Jeg anbefaler derfor at du følger deres råd. Hadde du vært min pas i RL, hadde det vært noe annet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.