Gå til innhold

Lamictal - Lave serumverdier og noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er som tidligere nevnt i full opptrapping av Lamictal. Her støter jeg på samme problem med serumkonsentrasjon, som jeg også gjør med SSRI.

Lamictal 100mg: 2 µmol/L
Lamictal 200mg: 3 µmol/L

Siden jeg får så lave verdier, vil psykiateren at jeg skal øke med 100mg per uke. Er på 400mg nå. Jeg ble endelig satt på dette da "ingenting" tar min angst (annet enn benzo) og fordi første forsøk med SSRI ga en form for nesten-hypomani. Derfor synes de på Vinderen at dette er en fornuftig medisin å forsøke (er allerede på Brintellix på ca maks serumverdi med 80mg per dag, som du kanskje husker).

1) Hvilken serumverdi bør jeg (sånn ca.) ligge på for å merke noe på depresjonssymptomer (o.l.) ?
2) Hvor lang tid etter "riktig" nivå virker medisinen? Er det like lang tid som med antidepressiva?
3) NHD - Synes du det er for lite å bare øke med 100mg per uke? Tatt mine lave serumverdier i betraktning.

God jul, forresten :)

Skrevet

Ville bare si at jeg er så utrolig glad for at du er i behandling med andre meds enn Benzo. Fulgt mye med deg, interessant kasus. 

Håper du får svar og håper at dette vil funke for deg etterhvert!

Godt nyttår til deg 😊

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Minimum 15

2. Store individuelle variasjoner. Kan ikke svare mer spesifikt. Særlig når dette er bruk litt utenfor indikasjon.

3. Ja, det synes jeg.

Skrevet
20 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

1. Minimum 15

2. Store individuelle variasjoner. Kan ikke svare mer spesifikt. Særlig når dette er bruk litt utenfor indikasjon.

3. Ja, det synes jeg.

Hva vil du anbefale som ukentlig opptrapping? Tar med utskrift av tråden til Vindern om det er greit.

Skrevet

Vil for øvrig føye til at de er 10x proffere enn da jeg var på  DPS via Sagene bydel.  Jeg er så glad jeg bor på Vestre Aker nå!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ydmykhet og respekt er bedre egenskaper enn hovmod. Vindern DPS har utmerkede spesialister, og de har truffet deg live. Det har ikke jeg. Jeg anbefaler derfor at du følger deres råd.

Hadde du vært min pas i RL, hadde det vært noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...