Gå til innhold

Ikke fått mensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Kan en hypomani eller mani gjøre at man mister mensen? Har alltid vært ekstremt regelmessig, men er nå en uke på overtid. Har hatt menssmerter i to uker, men det kommer ingen blødning. Tror ikke jeg er gravid. Det er veldig usannsynlig. 

Anonymkode: c1dd5...f9c

Skrevet

Jeg aner ikke om du kan får menstruasjonsforstyrrelser av mani eller hypomani, men jeg tenker at det ikke er utenkelig. Psyken påvirker jo absolutt syklusen vår, og syklusen påvirker psyken. Jeg har PTSD og i perioder med  flashbacks, dårlig søvn, og en kropp i full beredskap, så mister jeg mensen og kan som du beskriver gå med menssmerter uten at jeg får mensen. Jeg er også normalt veldig regelmessig. Så fort kroppen min har roet seg og beredskapen er over så er syklusen i vanlig gjenge igjen.

Samtidig vil jeg også nevne at PMS kan for min del også være årsak til at jeg går inn i en dårlig periode, om jeg er bevisst på at det er syklusen som er utløsende faktor, så er det lettere å håndetere, og det går fortere over. 

Skrevet
På 29.12.2016 den 14.47, AnonymBruker skrev:

Hei!
Kan en hypomani eller mani gjøre at man mister mensen? Har alltid vært ekstremt regelmessig, men er nå en uke på overtid. Har hatt menssmerter i to uker, men det kommer ingen blødning. Tror ikke jeg er gravid. Det er veldig usannsynlig. 

Anonymkode: c1dd5...f9c

Dersom du har hatt sex siden forrige mens så ta en test, selv om samleiet var utenfor eggløsningstiden eller dere brukte prevensjon. Kvinner har blitt gravide under hele sin syklus og prevensjon kan svikte. Så ta en test før du begynner å lete etter andre årsaker i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...