Gå til innhold

Kan man ha både maniske og hypomaniske perioder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykologen har konkludert med BP 1, men en lege må også bekrefte dette før endelig diagnose settes.. (hvorfor gjøres dette egentlig når psykologen er 100% sikker i sin sak? ) 

Når jeg var under utredning visste jeg ikke noe om bipolar 1 og 2, manisk og hypomaniske perioder. Alt jeg visste at jeg har hatt perioder hvor jeg har gjort ting jeg normalt ikke ville gjort, både i oppførsel ( tragisk oppførsel gjelder hovedsaklig i mine yngre dager, ikke per idag) og avgjørselser, pengebruk osv. Etter at jeg fikk vite at jeg sannsynligvis har BP 1 så har jeg lest litt om mani og hvordan man oppfører seg i maniske perioder.  Nå vet jeg at jeg kanskje ikke ser min oppførsel osv i riktig lys, pga at jeg er sjuk, men slik jeg ser det så virker det som at jeg har både maniske og hypomaniske perioder. Kan dette stemme? Grunnen er at noen av mine høye perioder ikke fyller krava for mani, eller er det bare en del av sykdommen, at jeg ikke ser det selv? Jeg har blitt helt opphengt i at jeg får feil diagnose og vil bli feilbehandla.. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er fullt mulig. Diagnosen blir da BP1.

Skrevet
Just now, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Det er fullt mulig. Diagnosen blir da BP1.

Takk for raskt svar. Jeg sliter veldig med å forstå denne diagnosen, men nå ble iallefall noe litt klarere :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...