Gå til innhold

Hva er vitsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man nektes "hjelp", og hvis man er arbeidsufør (hvis systemet mener dette og har rett i det), hva er vitsen med å være opptatt av dette med arbeid og trygd? Hvis man spør "systemet" om man har krav på trygd, og det sier man har det, hvorfor være opptatt av det?

Anonymkode: 4b18b...c72

Skrevet

Hva sa du sa du? Er vel naturlig å være opptatt av arbeid enten man kan jobbe eller ei?

Skrevet
1 minute ago, Maw87 said:

Hva sa du sa du? Er vel naturlig å være opptatt av arbeid enten man kan jobbe eller ei?

Er det vanlig for de som er trygda at tanker om at man bør begynne å jobbe, og tanker om at alle snakker om det, ligger som en klamp om føttene hver dag?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig for de som er trygda at tanker om at man bør begynne å jobbe, og tanker om at alle snakker om det, ligger som en klamp om føttene hver dag?

Nei det sa jeg ikke. Poenget mitt er at arbeid er en naturlig del av menneskets liv, at arbeidsuføre også til tider (evt hele tiden om man ikke har kommet seg til ro med livssituasjonen) har et ønske om å arbeide.

Skrevet
1 minute ago, Maw87 said:

Nei det sa jeg ikke. Poenget mitt er at arbeid er en naturlig del av menneskets liv, at arbeidsuføre også til tider (evt hele tiden om man ikke har kommet seg til ro med livssituasjonen) har et ønske om å arbeide.

Det stemmer nok.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man nektes "hjelp", og hvis man er arbeidsufør (hvis systemet mener dette og har rett i det), hva er vitsen med å være opptatt av dette med arbeid og trygd? Hvis man spør "systemet" om man har krav på trygd, og det sier man har det, hvorfor være opptatt av det?

Det blir en negativ spiral. Slutt med det. 

Anonymkode: a8cb6...4ff

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...