Gå til innhold

Har angst før jeg reiser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestemte i september å reise alene til London nyttårshelgen og kjøpte flybillett og overnatting.  Siden da har jeg hatt en del uforutsette utgifter og har nå kredittgjeld som jeg ikke kan betale hvis ikke situasjonen endrer seg.  Jeg går på AAP og har derfor ikke mye.  Jeg har høyt boliglån hvor jeg kun betaler renter.

Jeg skal reise om noen få timer og jeg får ikke sove.  Jeg har hatt store problemer med søvn og legen rådet meg til å trappe ned på cipralex.  Nå tar jeg 10 mg.  Jeg lurer på om det var feil.  Tankene kverner og kverner rundt økonomien og redsel for å dumme meg ut med den reisen hvis jeg går konkurs.  Legen som rådet meg til å trappe ned sa at søvnproblemer kunne være bivirkninger av cipralex.  Det har jeg lest også, men aldri fått gehør for det.  Hun var kun vikar og siste gang var det en ny vikar og han sa at jeg skulle fortsette med ciprales fordi det hadde beroligende effekt.

Jeg eier 40 - 50% av leiligheten min så jeg er ikke helt på bar bakke, men jeg er heller ikke ung lenger.  Jeg er så redd for fremtiden og nå er jeg redd for at jeg ikke kan nyte reisen.  Da jeg bestemte meg tenkte jeg at dette ville gjøre meg godt og at det var godt å ha noe å se frem til.  Jeg kommer til å bo i billig bed and breakfast, men jeg har lyst å spise annet enn breakfast.

I morgen har jeg billett i Albert Hall og nå ser jeg at jeg blir uten søvn.  Jeg er bare stresset og uten håp.

Anonymkode: 8a301...955

Skrevet

Du har jo spennende timer forran. Deg. 3 glass vin på flyet,rett etter... Er jo alt ordnet, gå til lege når du kommer fram å fiks deg noen valium.

Skrevet
6 minutter siden, Fortsatthåp skrev:

Du har jo spennende timer forran. Deg. 3 glass vin på flyet,rett etter... Er jo alt ordnet, gå til lege når du kommer fram å fiks deg noen valium.

Jeg har vival og tok en tablett i tidlig i kveld.  Hvis jeg tar for mye blir jeg trøtt.  Flyet er tidlig om morgenen så vin er ikke aktuelt, men tror jeg tar en vival når jeg setter meg på flyet for å se om jeg kan sove på flyturen.

Jeg har en (kanskje unødvendig) skamfølelse for å dra på helgetur og bruke kredittkort som jeg ikke vet hvordan jeg skal betale.  Lurer på om jeg må selge leiligheten og hvor jeg da skal bo.

Skrevet

Det er unektelig veldig dumt å reise på kreditt... men nå har du jo bestilt og er snart på vei, så da må du prøve å nyte turen, ta lærdom av dette og legge en plan for økonomien straks du er hjemme. Jeg håper du klarer å beholde boligen din. Det er mye stabilitet og trygghet og god økonomi i å eie egen bolig. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bestemte i september å reise alene til London nyttårshelgen og kjøpte flybillett og overnatting.  Siden da har jeg hatt en del uforutsette utgifter og har nå kredittgjeld som jeg ikke kan betale hvis ikke situasjonen endrer seg.  Jeg går på AAP og har derfor ikke mye.  Jeg har høyt boliglån hvor jeg kun betaler renter.

Da var det dumt å kjøpe reise på kreditt. 

Anonymkode: 79ee4...753

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal reise om noen få timer og jeg får ikke sove.  Jeg har hatt store problemer med søvn og legen rådet meg til å trappe ned på cipralex.  Nå tar jeg 10 mg.  Jeg lurer på om det var feil.  Tankene kverner og kverner rundt økonomien og redsel for å dumme meg ut med den reisen hvis jeg går konkurs.  Legen som rådet meg til å trappe ned sa at søvnproblemer kunne være bivirkninger av cipralex.  Det har jeg lest også, men aldri fått gehør for det.  Hun var kun vikar og siste gang var det en ny vikar og han sa at jeg skulle fortsette med ciprales fordi det hadde beroligende effekt.

Jeg eier 40 - 50% av leiligheten min så jeg er ikke helt på bar bakke, men jeg er heller ikke ung lenger.  Jeg er så redd for fremtiden og nå er jeg redd for at jeg ikke kan nyte reisen.  Da jeg bestemte meg tenkte jeg at dette ville gjøre meg godt og at det var godt å ha noe å se frem til.  Jeg kommer til å bo i billig bed and breakfast, men jeg har lyst å spise annet enn breakfast.

I morgen har jeg billett i Albert Hall og nå ser jeg at jeg blir uten søvn.  Jeg er bare stresset og uten håp.

Det høres ut som om du allerede har betalt nesten alle utgifter i forbindelse med London-turen, så da håper jeg du kan nyte ferien din. Siden du er bekymret for økonomien, så kan du jo sørge for å ikke bruke noe særlig penger mens du er i London. Det finnes billige måter å få i seg nok mat på:-)

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da var det dumt å kjøpe reise på kreditt. 

Anonymkode: 79ee4...753

Jeg kjøpte ikke reisen på kreditt, men må bruke kredittkort nå.  Jeg er i London og har vært på en fantastisk konsert.  Jeg bor billig og spiser billig så utgiftene er ikke store.  Angsten gjør at jeg overdimensjonerer situasjoner.  Konserten i Albert Hall var god næring for sjelen;).  Jeg kommer til å spandere på meg en øl eller to i morgen kveld på en pub hvor jeg håper å kunne prate med noen.  Da blir jeg fornøyd med turen;)

Skrevet
16 timer siden, cilie skrev:

Det er unektelig veldig dumt å reise på kreditt... men nå har du jo bestilt og er snart på vei, så da må du prøve å nyte turen, ta lærdom av dette og legge en plan for økonomien straks du er hjemme. Jeg håper du klarer å beholde boligen din. Det er mye stabilitet og trygghet og god økonomi i å eie egen bolig. 

Jeg er for gammel til å lære noe nytt.  Jeg har kommet meg gjennom livet med å ta sjanser og er godt over halvdelen.  Livet handler om å leve, ikke å tjene penger og se en sum på dataskjerm hvor mye de fire veggene rundt deg koster.

Utover det er jeg helt enig med deg at det er en god økonomi i Norge i dag å eie egen bolig, men plan for økonomien kan jeg ikke legge slik situasjonen er nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...