AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Hei! Jeg lurer på: 1: Når jeg har vært manisk, så har jeg vært det i ca. tre uker (før fler medisiner har roet meg). Er det en vanlig lengde på en mani? 2: Den ene manien ga seg etter 3x25 mg Sobril pr dag i fire uker. Er det vanlig? 3: Sist jeg var manisk, og ble innlagt, ga manien seg etter to ukers innleggelse med zyprexa kun en dose, deretter temesta i forskjellige doser pr døgn. Er det en vanlig måte å behandle en mani? Pluss meds jeg vanligvis tar. Det funket.. Jeg bare har en følelse av at jeg er unormal i kategorien bipolar, og er redd behandlere skal tenke om meg at jeg skiller meg ut. Hva mener du? Anonymkode: f4fa2...fac 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 For det første er det stor spredning i sykdomstilfellene, så det er vanskelig å si hva som er "vanlig". 1. Det er ikke uvanlig. 2. Ikke uvanlig, men i den "snillere" delen av spekteret. 3. Ja, en helt ok måte å behandle på. Tar en resultatet i betraktning, er det helt utmerket behandling. 0 Siter
kovakova Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Det er vel inviduelt, jeg var hypoman og så manisk i flere måneder, var innlagt i 6 uker etter at det brøt ut alvorlig psykose, da fikk jeg svære doser litium, zyprexa/cisordinol, orfiril, sovemeds, berolignende, og var like manisk, tror det måtte brenne ut av seg selv. Var også psykotisk og fikk hukommelsestap i 1 måned i strekk. En annen gang nektet jeg mere zyprexa annet enn første døgnet pga vektøkningen, og da ble jeg flyttet til en annen avdeling og fikk 20 mg abilify i tilleggg til at jeg sto på abiilify depot og berolignende og sovemeds og fikk også topimax, var vel manisk i en måned før jeg ble deprimert. Leste i en blogg av psykiater av innleggelse for mani ofte varer i en måned med medisiner og ville vart 4 måneder uten medisiner. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2016 Skrevet 30. desember 2016 Takk for svar. Føler med deg kovakova, du har vært hardere rammet enn meg. Anonymkode: f4fa2...fac 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.