Gå til innhold

utagere i gatene

Anbefalte innlegg

Skrevet

når jeg er hypoman/manisk/psykotisk så klikker jeg i gata, er det veldig uvanlig? jeg er dritfornærmet over hva fremmede folk i gata tenker om meg f.eks

Anonymkode: 83136...15b

Skrevet

Du er iallfall ikke den eneste. Det hender av og til jeg ser mennesker utagere på gata. Snakke kjempehøyt med seg selv, eller rope til andre.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

når jeg er hypoman/manisk/psykotisk så klikker jeg i gata, er det veldig uvanlig? jeg er dritfornærmet over hva fremmede folk i gata tenker om meg f.eks

Er nok vanlig ved mani, da mister man vel kontrollen?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg har behandlet svært mange manikere. De fleste har ikke utagert i gatene.

men kanskje er det fordi det ikke er så mange gater i NT?

Skrevet
9 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg har behandlet svært mange manikere. De fleste har ikke utagert i gatene.

men kanskje er det fordi det ikke er så mange gater i NT?

Hva med psykotiske folk, utagerer de i gatene?

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Psykotiske folk utagerer i gatene

Maniske folk utagerer i gatene

Folk med angst utagerer i gatene

Friske mennesker utagerer i gatene

Men det bør nevnes at de fleste i alle gruppene ikke utagerer i gatene.

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Nei, heldigvis er det sjelden at pasienter med psykiatriske diagnoser (bortsett fra antisosial pf og rusdiagnose) utagerer i gatene.

Skrevet
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Psykotiske folk utagerer i gatene

Maniske folk utagerer i gatene

Folk med angst utagerer i gatene

Friske mennesker utagerer i gatene

Men det bør nevnes at de fleste i alle gruppene ikke utagerer i gatene.

?

Skrevet
2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Nei, heldigvis er det sjelden at pasienter med psykiatriske diagnoser (bortsett fra antisosial pf og rusdiagnose) utagerer i gatene.

Ok. Trodde de psykotiske var galne. 

Skrevet
Akkurat nå, stjernestøv skrev:

?

Hva er uklart? 

Det finnes sikkert folk med alle slags sykdommer, samt friske, som utagerer i gatene. Men det er ikke typisk for noen spesifikk sykdom. 

At du ikke utagerer i gatene utelukker ikke at du er psykotisk.

Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er stort sett drita fulle folk som utagerer i gatene.

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Trodde de psykotiske var galne. 

Ja, de er gale hvis en med det folkelige ordet mener psykotisk. Men de færreste er utagerende i gatene.

Skrevet

Kanskje jeg egentlig har antisosial pf da. Ts

Skrevet
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hva er uklart? 

Det finnes sikkert folk med alle slags sykdommer, samt friske, som utagerer i gatene. Men det er ikke typisk for noen spesifikk sykdom. 

At du ikke utagerer i gatene utelukker ikke at du er psykotisk.

Se svar fra NHD og Janus30. Dessuten tenkte jeg på noe, men kan ikke skrive det her. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg egentlig har antisosial pf da. Ts

Det er dette som er håpløst med "vanlig". Selv om det ikke er "vanlig" at bipolare utagerer i gatene, er det noen som gjør det. Og det taler ikke mot diagnosen.

Skrevet

Å være manisk innebærer en betydelig økt risiko for å gjøre handlinger man angrer på og er flau over i etterkant, inklusive ting gjort på åpen gate eller i andre offentlige sammenhenger. Det er ofte belastende i etterkant å tenke på hva man har gjort.

Også vrangforestillinger i psykoser kan medføre at man utfører handlinger som er vanskelig å tenke tilbake på.

Heldigvis er ikke alle så uheldige at de gjør ting som kan defineres som "utagering på åpen gate".

Anonymkode: 55fd6...eaa

Skrevet
Akkurat nå, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det er dette som er håpløst med "vanlig". Selv om det ikke er "vanlig" at bipolare utagerer i gatene, er det noen som gjør det. Og det taler ikke mot diagnosen.

OK. Ts

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å være manisk innebærer en betydelig økt risiko for å gjøre handlinger man angrer på og er flau over i etterkant, inklusive ting gjort på åpen gate eller i andre offentlige sammenhenger. Det er ofte belastende i etterkant å tenke på hva man har gjort.

Også vrangforestillinger i psykoser kan medføre at man utfører handlinger som er vanskelig å tenke tilbake på.

Heldigvis er ikke alle så uheldige at de gjør ting som kan defineres som "utagering på åpen gate".

Anonymkode: 55fd6...eaa

Jeg klikket fordi jeg taklet ikke at hele byen gikk med et symbol på at de mente de skulle til himmelen, mens de mente jeg var hore som skulle brenne i helvete (hijab)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klikket fordi jeg taklet ikke at hele byen gikk med et symbol på at de mente de skulle til himmelen, mens de mente jeg var hore som skulle brenne i helvete (hijab)

Du trenger virkelig å flytte fra Grønland hvis du ikke allerede har gjort det.

Hvorfor reiser du på ferie til muslimske land og bor sånne steder hvis du har et så anstrengt forhold til islam?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du klikket jo fordi du var syk. Reagerer du fortsatt dersom du ser noen med hijab selv om du ikke lenger er like syk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...