Gå til innhold

NHD, medisinspørsmål. Gjerne svar raskt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var innlagt fikk jeg melationin, mener legen sa det var Cirkadin. FIkk to lilla/blåaktige kapsler. Gikk fint. Funket fint.
Nå er jeg innlagt et annet sted, og fikk Cirkadin (hvit tablett). Fikk angst etter å ha tatt den, og lest pakn.vedl. Prøvde å spy den opp, men uten hell. Prøvd å google Cirkadin-kapsler... finner ikke. Bruker de en egen høyere dose i kapselform på sykehus, eller har jeg ikke fått Cirkadin der slik som jeg trodde? Har helt angst nå, og er redd for å miste kontrollen. Har sluttet på temesta, så har kjempeangst for alt. Nå for å dævve av denne dustete nye pilla jeg trodde jeg hadde erfaring med og tålt.

Anonymkode: 094ea...10e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var innlagt fikk jeg melationin, mener legen sa det var Cirkadin. FIkk to lilla/blåaktige kapsler. Gikk fint. Funket fint.
Nå er jeg innlagt et annet sted, og fikk Cirkadin (hvit tablett). Fikk angst etter å ha tatt den, og lest pakn.vedl. Prøvde å spy den opp, men uten hell. Prøvd å google Cirkadin-kapsler... finner ikke. Bruker de en egen høyere dose i kapselform på sykehus, eller har jeg ikke fått Cirkadin der slik som jeg trodde? Har helt angst nå, og er redd for å miste kontrollen. Har sluttet på temesta, så har kjempeangst for alt. Nå for å dævve av denne dustete nye pilla jeg trodde jeg hadde erfaring med og tålt.

NEI! Kapslene var hvite, tror jeg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Circadin finnes kun i 2 mg, er rund og hvit.

Fravær av Temesta kan gi angst.

Skrevet

Tabletten er depottablett med forlenget virkning, kapslene er umiddelbar frigjøring. Det er samme virkestoff (melatonin).

Angsten kan vel ha skyldtes noe annet? 

Skrevet
2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Circadin finnes kun i 2 mg, er rund og hvit.

Fravær av Temesta kan gi angst.

Ok, så hvis jeg tålte kapslene med melatonin, så tåler jeg cirkadin? Jeg føler at tunga mi hovner opp pga angst, men ser jo at det ikke stemmer. Bare redd for å miste kontroll :S Angrer på at jeg tok den.

Skrevet
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Tabletten er depottablett med forlenget virkning, kapslene er umiddelbar frigjøring. Det er samme virkestoff (melatonin).

Angsten kan vel ha skyldtes noe annet? 

Ja, angsten skyldes å ha tatt en tablett, og frykt for å miste kontroll/dø. Ikke en bivirkning av selve tabletten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...