Gå til innhold

Hvordan takle angsten når den kommer tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hvordan takler dere angsten når dere har vært inne i en god periode, og den plutselig er tilbake? 
Jeg sliter med GAD og panikkangst, men det er egentlig angst for angsten som er det verste. Når jeg får kontroll, og kommer meg inn i en bedre periode, så tror jeg alltid at "Nå, nå har jeg løst angstgåten". I gode perioder er jeg på en måte ikke redd for angsten lenger.

Men så, gradvis, sniker det seg inn en liten tvil. Begynner å tenke, "tenk hvis den kommer tilbake, og tenk hvis jeg blir like dårlig som jeg var på det verste". Og som vanlig, så kommer angsten snikende innpå igjen. Da blir tvilen enda sterkere igjen, og så baller det på seg med mer angst, og jeg blir igjen like sikker på at jeg aldri kommer til å bli kvitt angsten, og at angsten før eller siden blir så jævlig å leve med at jeg ikke orker mer.

Jeg har ikke slitt med angst så lenge, og regner med at dette vil ta tid, og at det på mange måter er noe jeg må akseptere å leve med.

Men er det noen som har noen gode tips og forslag til hvordan jeg skal unngå å gå på den samme smellen på nytt og nytt? 

Takker for tilbakemeldinger :-)

Anonymkode: 3a37b...a5d

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg vet rett og slett ikke hva som kan hjelpe. Jeg sliter med bla GAD selv og det eneste jeg vet til nå er at desto mere ro jeg har rundt meg jo mindre sjangs for de store anfallene. Dette innebærer at jeg bla ikke er på jobb lengre og heller ikke ser for meg å komme tilbake i jobb på mange måneder og da bør det være en annen jobb enn den jeg har. 

Håper at du får noen gode svar her 😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...