Gå til innhold

NHD/Psykia: Leggemiddel utløst depresjon/behandling resistent depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sann! Situasjonen min er nok noe utenom det vanlige, og jeg forventer ikke noe fasit svar, men heller et råd om veien videre. 3 år tilbake i tid brukte jeg legemiddelet Noopept (GSV-111) 30mg/dag i ca. 4-5 måneder, i håp om bedre hukommelse. Jeg sluttet brått med dette, og dette gikk fint inntil noen dager med lite søvn, som kastet meg inn i en depresjon med følgende symptomer: 

• Dårlig søvn (våkner tidlig)
  • Fatigue
  • Økt matlyst
  • Anhedoni
  • angst
  • Tankespinn 
  • Premature ejakulasjon 
  • Konsentrasjonsvansker 

De vanlige antidepressiva som fungerer på serotonin, noradrenalin og dopamin, økte enten symptomene fatigue, søvnighet, anhedoni (ssri/snri/antipsykotika) eller tankespinn/angst (dopaminerge/noradrenalin). Dere har neppe noe erfaring med dette legemiddelet, men det skal likne noe på Piracetam (brukes mot demens). Hvilke tiltak vil dere tatt her? Setter STOR pris på både teoretiske resonnementer knyttet til legemiddelet, og erfaringer knyttet til behandling resistente depresjoner! Godt nyttår! 

Spør gjerne om dere trenger noe tilleggsinformasjon. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...