Gå til innhold

Til frosken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg få spørre deg om noe? Håper det er greit. Men om du jobber i psykiatrien? Det virker slik:-)

Anonymkode: bdfb6...7f7

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg få spørre deg om noe? Håper det er greit. Men om du jobber i psykiatrien? Det virker slik:-)

Anonymkode: bdfb6...7f7

Nei, jeg jobber med noe annet enn psykiatri:-)

Skrevet
4 minutter siden, frosken skrev:

Du kunne gjerne jobbet i psykiatrien, så dyktig er du :) 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, frosken skrev:

Du jobber ihvertfall. Ikke alle som gjør, eller får lov, til det.

Anonymkode: 7312f...0d2

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du jobber ihvertfall. Ikke alle som gjør, eller får lov, til det.

Anonymkode: 7312f...0d2

Nei, det er ikke alle som opplever at arbeidslivet er tilpasset deres behov i tilstrekkelig stor grad.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, frosken said:

Nei, det er ikke alle som opplever at arbeidslivet er tilpasset deres behov i tilstrekkelig stor grad.

Denne rapen var det eddik i.

Anonymkode: 1dd6c...9e7

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne rapen var det eddik i.

Nei, det er uttrykk for  mitt syn på hva som er en vesentlig årsak til at mange med funksjonsnedsettelser ikke har tilknytning til arbeidslivet.

Skrevet
15 timer siden, MxxM skrev:

Du kunne gjerne jobbet i psykiatrien, så dyktig er du :) 

Enig👏😃

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, frosken said:

Nei, det er uttrykk for  mitt syn på hva som er en vesentlig årsak til at mange med funksjonsnedsettelser ikke har tilknytning til arbeidslivet.

Du visste nok hvordan folk flest ville oppfatte det. Men dette er jo deg i et nøtteskall.

Lykke til.

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du visste nok hvordan folk flest ville oppfatte det. Men dette er jo deg i et nøtteskall.

At det går an å tolke ting så i de grader negativt.  Det må kreve lang øvelse.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutes ago, laban said:

Jeg tolket nok uttalelsen akkurat som folk flest ville gjort det, en måte frosken nok er godt kjent med.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolket nok uttalelsen akkurat som folk flest ville gjort det, en måte frosken nok er godt kjent med.

Hm - jeg har trodd at jeg også tilhører gruppen "folk flest", og jeg klarer ikke tolke setningen på den måten.  Men jeg kan selvfølgelig ta feil.. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tar du nok feil med hensyn på "folk flest", selv om jeg ikke har noen nøyaktig oversikt. Ønsker man å tolke ting negativt får man det gjerne til, men heldigvis gjør flertallet sjelden det.

AnonymBruker
Skrevet

Legg merke til ordet "opplever". Det legger vekt på at det bare er en opplevelse man har.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legg merke til ordet "opplever". Det legger vekt på at det bare er en opplevelse man har.

Igjen, jeg synes det er en negativ tolkning.  "Opplever" trenger ikke alltid leses i den relativt nye "inni hodet ditt og ikke noe annet sted"-betydningen av ordet, ref. politikernes "Hvis du opplevde dette negativt / som kritikk, beklager jeg det".  En opplevelse kan også være en erfaring, noe man faktisk er med på.  Dessuten kom frosken med en presisering som ikke passer særlig godt til den "følelsesvarianten" av verbet. 

Nå kaller forpliktelsene i mitt fullverdige liv, så jeg kan ikke krangle mer om dette på en stund.   

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, laban said:

Igjen, jeg synes det er en negativ tolkning.  "Opplever" trenger ikke alltid leses i den relativt nye "inni hodet ditt og ikke noe annet sted"-betydningen av ordet, ref. politikernes "Hvis du opplevde dette negativt / som kritikk, beklager jeg det".  En opplevelse kan også være en erfaring, noe man faktisk er med på.  Dessuten kom frosken med en presisering som ikke passer særlig godt til den "følelsesvarianten" av verbet. 

Nå kaller forpliktelsene i mitt fullverdige liv, så jeg kan ikke krangle mer om dette på en stund.   

Det er vanlig å bruke "opplever" når man skal svare spydig eller nedsettende. Men frosken lurer seg unna, som vanlig.

FjellOgDalar
Skrevet

Hvor enn du nå jobber, har du en helt fantastisk god oversikt over systemet det står veldig respekt av. Og du kommer med veldig mange reflekterte innspill.

AnonymBruker
Skrevet

Velkommen tilbake med dine store kunnskaper. Håper bare du ikke oppfører deg som du halvveis eier forumet og skal bestemme hva andre kan skrive av sine meninger som du er uenig i. 

Anonymkode: b6116...07d

Skrevet
23 timer siden, frosken skrev:

Veldig godt å "se" deg! 

Skrevet
2 timer siden, laban skrev:

Tror jeg har bestemt meg for at det var sååå 2016 å svare denne brukeren på akkurat dette temaet jeg. Vedkommende kommer nok aldri til å trygges på at folk (flest) ikke fordømmer trygdede, og det ser ikke ut som diskusjon gjør det spøtt nytte... :o Godt nyttår forresten :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...