Gå til innhold

Belter i psykiatrien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, frosken skrev:

Jeg ville ha brukt energien på noe annet enn å klage. Dersom du tenker mye på episoden, så ville jeg heller ha bedt om en samtale med de som var involvert.

Jeg anbefaler å snakke med pasientombudet.  De kan formidle samtaler med de som var involvert hvis de mener det er riktig.  De kan være et nøytralt mellomledd som ser på alle fakta.

Dessverre så tror jeg at beslutninger tas noen ganger for kjapt og er ikke nok gjennomtenkte.  Det er menneskelig å feile, og at feil blir gjort er uten tvil.

Anonymkode: a7378...ed6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg etterlyser fremdeles informasjon om hvordan det gjøres i naboland, og om statistikken er høyere i Norge enn andre lan.  Jeg vet at belter ikke blir brukt på Island, men ikke hvilken metoder blir brukt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det kan man :-)

Men synes du de hadde grunn for å beltelegge? Siden du er psykiater, så vil jeg høre på din mening før jeg eventuelt klager.

Anonymkode: c03b7...8c4

AnonymBruker
Skrevet

NHD kan jo ikke konkludere med noe svar, da han ikke vet om hele situasjonen.. Det er vanskelig å si hva som er rett og galt, da det er invidiuelt. 

Anonymkode: cc49d...64a

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men synes du de hadde grunn for å beltelegge? Siden du er psykiater, så vil jeg høre på din mening før jeg eventuelt klager.

Anonymkode: c03b7...8c4

Dette er ikke riktig instans til å få svar.  Du må få noen som kan gå igjennom alle fakta og se på begge sider av saken. Slik du fremstiller det så virker dette brutalt, men ingen av oss her var tilstede og kan si hvorfor de vurderingen ble tatt.  Ta kontakt med pasientombudet og de kommer til å gå igjennom alle rapporter og arrangere møter for deg.  Du kan ikke gjøre dette alene, og jeg vet ikke om du har foreldre som hjelper deg med dette.  Evt. kan du snakke med læreren din om situasjonen og få hjelp.  Helsesøster på skolen er et alternativ.  Finn noen som du stoler på og få noen med deg.  Det er fullt forståelig at du synes dette er vanskelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...