Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror på Gud. Vil sikkert vekke mye irritasjon og forakt hos mange innpå her. For meg har det vært som et fundament i livet. Gav det trygghet og mening. Da jeg ble psyk fant jeg mye trøst i min tro..... Men da jeg begynte på intensiv terapi ble ting anderledes. Det var som om hele opplevelsen av det å være menneske ble forandret. Psykologen var så tydelig i mot min tro og gjorde litt narr av den. Jeg var sårbar og svak og mistet mer og mer tryggheten i troen.. Fundamentet i livet mitt... Hvorfor kan ikke jeg få lov til å ha min tro.??? . Hvorfor må alle fagfolk se på det som noe psykt? . Eller som en svakhet ?. Kan ikke tro også tilføre noe godt i er menneskes liv ??? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du har i hvert fall min respekt. Enhver må få tro på det en tror på.

Dessverre er det mange innen ulike religioner som vil tvinge sin tro på andre med våpen i hånd. Det setter tro og religion i vanry og i et dårlig lys. Det går dessverre ut over det store flertall av fredelige religiøse.

Skrevet

Takk:). Jeg er nok en fredlig religiøs. 

stjernestøv
Skrevet
7 timer siden, Anne 47 år skrev:

Jeg tror på Gud. Vil sikkert vekke mye irritasjon og forakt hos mange innpå her. For meg har det vært som et fundament i livet. Gav det trygghet og mening. Da jeg ble psyk fant jeg mye trøst i min tro..... Men da jeg begynte på intensiv terapi ble ting anderledes. Det var som om hele opplevelsen av det å være menneske ble forandret. Psykologen var så tydelig i mot min tro og gjorde litt narr av den. Jeg var sårbar og svak og mistet mer og mer tryggheten i troen.. Fundamentet i livet mitt... Hvorfor kan ikke jeg få lov til å ha min tro.??? . Hvorfor må alle fagfolk se på det som noe psykt? . Eller som en svakhet ?. Kan ikke tro også tilføre noe godt i er menneskes liv ??? 

Tro kan tilføre mye godt i menneskers liv ja, men blir ofte feiltolket i psykiatrien. Mange som ikke tror på Gud der, men jeg var i kontakt med en kristelig psykiater en stund. Der fikk jeg aksept, og han syns jeg hadde et nydelig kors rundt halsen. Så det finnes kristne folk i psykiatrien og. 

Skrevet

Alle har rett til å tro på det de vil. Hvis din tro har hjulpet deg, fortsett å tro. Ikke bry deg om hva andre mener.

Gjest Kanuttius
Skrevet

Tro er fint. Når det raser i hodet hjelper det å tro at noe større en meg lytter og forstår, når jeg har det godt er det fint å sende takk i samme retning. 

Jeg tror men er ikke aktiv i fht noe miljø, ei heller snakker jeg mye om det men bærer det med meg i hjertet. 

Skrevet

Jeg tror på Gud. Er ganske aktiv i kirka her. Troen min ligger som et fundament i min personlighet, selv om det ikke er  alt jeg forstår og kan forklare.

Skrevet

Alt jeg skriver blir slettet.

Dette må jeg nesten klage på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...