Gå til innhold

Nhd -Mest effektive angstmedisin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva regnes som den mest effektive angstmedisinen til behandling av panikkangst og generell angst, hvor panikken er det værste ?.

Anonymkode: 052e8...874

Det er SSRI. Jeg har ikke sett noen studier som har sammenlignet de ulike SSRI mot hverandre ved panikklidelse. Cipralex og Seroxat har begge både Panikklidelse og GAD som godkjent indikasjon.

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ciraplex er bedre egnet for GAD enn det Zoloft er?

Anonymkode: de354...753

Nei, men Zoloft har i Norge ikke GAD som godkjent indikasjon. Det kan rett og slett skyldes at Pfizer har vurdert det norske markedet som så lite (lønnsomt) at de ikke har tatt alt arbeide og kostnader med å søke om indikasjon. Sannsynligvis er dette en klasseeffekt som gjelder SSRI (også Zoloft).

AnonymBruker
5 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det er SSRI. Jeg har ikke sett noen studier som har sammenlignet de ulike SSRI mot hverandre ved panikklidelse. Cipralex og Seroxat har begge både Panikklidelse og GAD som godkjent indikasjon.

Efexor også vel?

Anonymkode: 802b3...c00

Annonse

På 1.1.2017 den 19.43, Athena86 skrev:

Jeg har god erfaring med seroquel mot angst og grubling

Tar de pillene jeg også å merka veldig forbedringer til å begynne med allerede etter 1 uke. De virka de 2 første månedene på meg å jeg slapp å stå rød i trynet å kaldsvette å skjelve og tenke på hva kassadama tenkte om meg når jeg stod å betalte i kassa. Så der hjalp det veldig men de har mista effekten på meg nå mer eller mindre. Kan være fordi jeg må ha høyere dose men når jeg prøver på det får jeg hjerteklapp. Men de er egentlig veldig fine de seroquel/quetiapin pillene. Spesielt på søvnvansker også. Nesten ingen hangover dagen etter heller. 

On 3.1.2017 at 3:10 AM, Cassyda said:

Tar de pillene jeg også å merka veldig forbedringer til å begynne med allerede etter 1 uke. De virka de 2 første månedene på meg å jeg slapp å stå rød i trynet å kaldsvette å skjelve og tenke på hva kassadama tenkte om meg når jeg stod å betalte i kassa. Så der hjalp det veldig men de har mista effekten på meg nå mer eller mindre. Kan være fordi jeg må ha høyere dose men når jeg prøver på det får jeg hjerteklapp. Men de er egentlig veldig fine de seroquel/quetiapin pillene. Spesielt på søvnvansker også. Nesten ingen hangover dagen etter heller. 

Ja fine mot søvn. Jeg har også måtte øke dosen etter hvert de mista effekt på meg og. Har du en behandler du kan høre med om evt doseøkning der?

På 4.1.2017 den 7.46, Athena86 skrev:

Ja fine mot søvn. Jeg har også måtte øke dosen etter hvert de mista effekt på meg og. Har du en behandler du kan høre med om evt doseøkning der?

Ja, jeg har spurt legen min angående det å han sa jeg fint kunne øke dosen med en pille til, å sikkert enda fler om det må til også. Men problemet mitt er at det går ikke for meg pga hjerteklapp om jeg tar 2 stk, som da blir 50 mg. Det står noe om at personer med lavt kalium nivå helst ikke skal ta quetiapin/seroquel engang å det har jeg pga oppkast hver eneste dag (anoreksi/bulimi) så jeg mistenker at det er derfor hjertet mitt blir ekkelt å ukontrollert? Men jeg aner ikke.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...