Gå til innhold

Alternativ til zoloft / Setralin Hexal ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen andre anti-depressiva SSRI og foretrekke?

Noen som har noe og si om Setralin? 

Har brukt cipralex i 2år ca, men skiftet til setralin og vært på det i over 1mnd. Men skjønner at det tar muligens lengre tid for effekt.

Jula var egentlig bare dritt,  diare, krampe,skjelving, rykninger, søvnproblemer med innsovning, søvninghet,uro ,nervøs,anspent,rastløs, munntørhet, treg potens, stiv i ansikt øyne.

føler meg fremmed underlig forvirret, anspent av bevegelser omgivelser, folk.

kan ikke legge all skyld på medisin, men har det vanskelig med det sosiale ilag med folk. Føler meg utilpass

Trakk meg tilbake for meg selv i jula, syntes det ble for mye med folk osv. Ikke helt bra men slik ble det.

synes jula i 2015 var bedre, men gikk da på cipralex, men skiftet pga en del slitsome bivirkninger.

Denne jula knakk jeg sammen helt, gråt og unngikk det sosiale. Følte meg rar i hodet,fjern, som om man var i sin egen verden.

Føler meg usikker hva jeg skal gjøre.. :/

Endret av Sunset90
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Sunset90 skrev:

Noen andre anti-depressiva SSRI og foretrekke?

Noen som har noe og si om Setralin? 

Har brukt cipralex i 2år ca, men skiftet til setralin og vært på det i over 1mnd. Men skjønner at det tar muligens lengre tid for effekt.

Jula var egentlig bare dritt,  diare, krampe,skjelving, rykninger, søvnproblemer med innsovning, søvninghet,uro ,nervøs,anspent,rastløs, munntørhet, treg potens, stiv i ansikt øyne.

føler meg fremmed underlig forvirret, anspent av bevegelser omgivelser, folk.

kan ikke legge all skyld på medisin, men har det vanskelig med det sosiale ilag med folk. Føler meg utilpass

Trakk meg tilbake for meg selv i jula, syntes det ble for mye med folk osv. Ikke helt bra men slik ble det.

synes jula i 2015 var bedre, men gikk da på cipralex, men skiftet pga en del slitsome bivirkninger.

Denne jula knakk jeg sammen helt, gråt og unngikk det sosiale. Følte meg rar i hodet,fjern, som om man var i sin egen verden.

Føler meg usikker hva jeg skal gjøre.. :/

Jeg synes du skal gi zoloft en sjanse først, og om det ikke fungerer, om et par måneders bruk, ville jeg byttet til brintellix.

Anonymkode: 6c6d0...081

FjellOgDalar
Skrevet

Det er ikke uvanlig å få mer angst i starten når man begynner på SSRIer. Hva som funker er individuelt, og dessverre en prøve/feile greie.

Men jeg må si meg enig ang. Brintellix. Den har jeg null bivirkninger på.

Skrevet

Jepp forstår. 

Oki, hva slags opplevelse har du ellers med brintelix?

når du startet på det eks, eller generelt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...