Gå til innhold

Jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg hos en psykiater

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg hos en psykiater . Har gått til ulike psykologer men nå ordnet fastlegen time hos en psykiater. For meg er det litt skummelt, har liksom veldig respekt for han. Føler meg liksom ikke " viktig " nok til å gå til en psykiater ... Har hatt psykolog som hadde en tydelig plan og som "styrte" samtalen. Hos denne psykiateren er det ingen plan. Jeg blir så usikker. Har hatt store problemer med å ta valg . Så når psykiateren spør " hva kan jeg gjøre for deg ?. Hva vil du ? Hvordan går det ? Osv. Da får jeg panikk .. Det blir bare " surr" ut av timen. Jeg skal snart til psykiateren igjen og kvier meg sånn !!! Tenk om han gir meg opp fordi jeg ikke er " flink " nok. Tenk om han  plutselig sier noe som jeg opplever traumatisk. Har hatt en veldig dårlig erfaring med en psykolog tidligere .... Er utrygg . 

Anonymkode: fabda...ca0

Skrevet

Jeg ville forberedt meg til timen ved å finne ut hva jeg plages med som jeg ønsker psykiaterens hjelp til og tatt det med til timen. Kanskje han ønsker at du skal delta aktivt og bringe ting på banen.

Tviler på at du hadde fått plass uten en god grunn. 

FjellOgDalar
Skrevet

Vær deg selv. Psykiateren er vant til å møte mange forskjellige mennesketyper. Kan være lurt å forberede seg f.eks. ved å skrive ned spørsmål man har og hvilke tema man ønsker å ta opp. Det er fort at man glemmer ting når man er nervøs, så en huskelapp å støtte seg på er nyttig.

Du skal ikke være flnk. Bare vær deg selv; det vinner du mest på :)

Skrevet
På 1.1.2017 den 22.14, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg hos en psykiater . Har gått til ulike psykologer men nå ordnet fastlegen time hos en psykiater. For meg er det litt skummelt, har liksom veldig respekt for han. Føler meg liksom ikke " viktig " nok til å gå til en psykiater ... Har hatt psykolog som hadde en tydelig plan og som "styrte" samtalen. Hos denne psykiateren er det ingen plan. Jeg blir så usikker. Har hatt store problemer med å ta valg . Så når psykiateren spør " hva kan jeg gjøre for deg ?. Hva vil du ? Hvordan går det ? Osv. Da får jeg panikk .. Det blir bare " surr" ut av timen. Jeg skal snart til psykiateren igjen og kvier meg sånn !!! Tenk om han gir meg opp fordi jeg ikke er " flink " nok. Tenk om han  plutselig sier noe som jeg opplever traumatisk. Har hatt en veldig dårlig erfaring med en psykolog tidligere .... Er utrygg . 

Anonymkode: fabda...ca0

Hei!

Da jeg skulle til psykiater første gangen, skrev jeg før jeg kom, jeg hadde ingen spørsmål, hadde aldri greid å svare på sånne spørsmål selv, så jeg skrev faktisk om hvorfor fastlegen henviste meg til voksenhabiliteringen, og mens jeg skrev kom jeg på stadig flere ting, så det endte med at jeg startet fra starten av da jeg husker ting fra eget liv, jeg lagde derfor en kronologisk fremstilling til slutt, og mer skulle ikke til, psykiateren skjønte fra der av, hva som var problemet, og derfor fortsatte jeg å skrive, og psykiateren svarte.

Jeg fikk svar på alt jeg lurte på, samt en diagnose på første konsultasjon. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...