Gå til innhold

Slutte med medisin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal jeg slutte med medisin? Antipsykotika og stemningsstabiliserende. Er så zombie, mesteparten av tiden. Har ikke oppfølgning fra noen, har søkt om hjelp, men jeg nektes hjelp/behandling. Fastlegen gir faen.

Anonymkode: b466b...fb6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke svare på hva du skal gjøre, men jeg ble mye bedre og mye mer meg selv av å slutte på depotinjeksjoner, jeg har lest innmari mye negativt om hvor skadelig og dårlige de er og det virker bare som løgn å kalle det for medisin. De svekker hjernen og kan gi hjerneskader. Bare bedrageri spør du meg. Er bare for at big pharma skal tjene penger, og helt ærlig virker det som det ligger samfunnsmoral fra 1800 tallet i dette, hvor man indirekte straffer den gale, som sees på som skadelig og feilvare. Dette er holdninger som fremdeles preger samfunnet i 2017. Bare forhør deg rundt.

Anonymkode: 58b59...e4e

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg slutte med medisin? Antipsykotika og stemningsstabiliserende. Er så zombie, mesteparten av tiden.

Kanskje de hjelper å få skikk på søvnhygienen, spise sunnere og morsjonere mer?

Hvem vet.

Anonymkode: 95fe4...c01

AnonymBruker
Skrevet

Prøv også å skifte fastlege, og ja trening og spise sunt hjelper noe.

Anonymkode: 58b59...e4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig usikker for min del

Litt avhengig av i hvor stor stressituasjon man er i tenker jeg

Hvor store følsesmessige på kjenningermå man kanskje tåle

Man sa til meg at jeg ville føle meg bedre hvis jeg bare klarte å gå ned i vekt

Veldig bra å prate fysisk med noen man stoler på gjerne de nærmeste

Jeg vingler veldig for min del

En dæsj med skjebne kanskje vet ikke

Hadde jeg bare visst

Anonymkode: 301b9...cda

AnonymBruker
Skrevet

Hvem vet, egentlig. Bare synsing fra alle hold.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes Medesin fri behandelings til bud skal komme et på Dps Halden er for Østfold vet ikke hvor du bor men hvite ørn er organisasjon som kjemper for et medesinfri behandeling men det må du nesten finne ut h va som er best for deg men som tidligere nevnt kansje et lege bytte kan hjelpe legelisten.no står det mange bruker erfaringer av leger 

Anonymkode: e04df...59f

AnonymBruker
Skrevet
13 minutes ago, AnonymBruker said:

Det finnes Medesin fri behandelings til bud skal komme et på Dps Halden er for Østfold vet ikke hvor du bor men hvite ørn er organisasjon som kjemper for et medesinfri behandeling men det må du nesten finne ut h va som er best for deg men som tidligere nevnt kansje et lege bytte kan hjelpe legelisten.no står det mange bruker erfaringer av leger 

Anonymkode: e04df...59f

Hvorfor skulle jeg få medisinfri behandlingstilbud når jeg ikke får behandling selv med medisiner?

Jeg vet ikke hva som er best for meg. Ang. piller.

Alle fastlegene her er helt like. Det er heller ikke noe de kan gjøre, når DPS nekter å gi meg hjelp.

Det står ingen anmeldelser på legene her jeg bor, men jeg vet hvem alle er.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg slutte med medisin? Antipsykotika og stemningsstabiliserende. Er så zombie, mesteparten av tiden. Har ikke oppfølgning fra noen, har søkt om hjelp, men jeg nektes hjelp/behandling. Fastlegen gir faen.

Er du villig til å motta hjelp fra kommunehelsetjenesten? Selv om du ikke får noe tilbud fra DPS, så kan du jo evt. få oppfølgning fra psykisk helsearbeider - om du ønsker det. Fastlegen har vel ikke så mye å stille opp med.

Hvis du på et tidspunkt kommer til at du sterkt ønsker en endring, så kan du kanskje søke om et opphold på et opptreningssenter.

AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, frosken said:

Er du villig til å motta hjelp fra kommunehelsetjenesten? Selv om du ikke får noe tilbud fra DPS, så kan du jo evt. få oppfølgning fra psykisk helsearbeider - om du ønsker det. Fastlegen har vel ikke så mye å stille opp med.

Hvis du på et tidspunkt kommer til at du sterkt ønsker en endring, så kan du kanskje søke om et opphold på et opptreningssenter.

Kommunehelsetjenesten er bare sitte og pjatte. Hva er vitsen. Dagsenter er å spille Ludo, det føles bare nedverdigende. Og "opptreningssenter", det vet jeg ikke hva er for noe.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommunehelsetjenesten er bare sitte og pjatte. Hva er vitsen. Dagsenter er å spille Ludo, det føles bare nedverdigende. Og "opptreningssenter", det vet jeg ikke hva er for noe.

Men finnes det noe du selv har tro på at kan hjelpe?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, frosken said:

Men finnes det noe du selv har tro på at kan hjelpe?

Egentlig ikke. Når du sier det.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke. Når du sier det.

Du kan ikke forvente å få hjelp når du avviser blangt et hvert forslag. Du må både være villig til å gi og få.

Anonymkode: 129b3...ac6

AnonymBruker
Skrevet
15 minutes ago, AnonymBruker said:

Du kan ikke forvente å få hjelp når du avviser blangt et hvert forslag. Du må både være villig til å gi og få.

Anonymkode: 129b3...ac6

Jeg avviser ikke alle forslag, men det er ingen hensikt i å gjøre ting som verken har effekt eller gir noen glede. Mange av disse tingene har jeg også forsøkt flere ganger tidligere, noe som nok er hovedgrunnen til at de har gitt meg opp.

Skrevet

Du må føle på selv om du vil slutte eller ikke. Det virker jo som du vil det, å det skjønner jeg godt for det er ikke noe deilig å gå rundt å føle seg som en zombie som du sier. Jeg vet ikke hvor stor dose du tar men jeg ville trappa det ned forsiktig gradvis altså å ikke slutta brått på det, men det er meg. Kjenner meg også godt igjen i en fastlege som gir faen for det gjør min å. Jeg skal bytte fastlegen snart, det burde du også gjøre. Tar ikke fastlegen pasientene sine seriøst så er det ingen lege i mine øyne. 

Skrevet

å du har rett til å skulle få snakke med noen på DPS hvis du føler du trenger det! Du virker også deprimert ut i fra sånn du skriver å det er ikke godt å være det (om du er det da). Du må bare "true" legen din å slå hardt mot hardt tror jeg. Er du forresten i jobb? Eller på nav? Er du i jobb så har jeg merka det er mye vanskeligere å få hjelp enn de som går på nav noe som er sykt! (Jeg går selv på nav altså) men kjenner folk i jobb som sliter psykisk også som ikke får hjelp å avslag hos dps! Sikkert fordi de som er i jobb å greier seg selv uten hjelp fra nav anses å være friske bare fordi de greier seg uten de 🙄 Klønete skrivd men.

Å ja det er sikkert mange som får hjelp som jobber også da, så vil ikke ha den på meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Syns formen/humøret svinger så mye, jeg er ikke "zombie" hele tiden. Da har det kanskje ikke noe med medisinene å gjøre. Men hjelp får jeg ikke, selv om jeg bare spør om vurdering av medisinjusteringer. Det blir for meg merkelig at ingenting skal endres i medisinene (antipsykotika og stemningsstabiliserende), samtidig som det ikke er noen som følger det opp - hvor lenge er det da meningen at jeg skal fortsette med disse medisinene og disse dosene? Resten av livet? Det blir vel resten av livet, hvis jeg aldri får en vurdering. Med mindre jeg bare slutter på egenhånd, men det har jeg gjort tidligere.

Hjelper ikke å bytte fastlege når det er 2 andre å velge mellom, og alle jobber på samme kontor.

Skrevet

Men har du fått 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns formen/humøret svinger så mye, jeg er ikke "zombie" hele tiden. Da har det kanskje ikke noe med medisinene å gjøre. Men hjelp får jeg ikke, selv om jeg bare spør om vurdering av medisinjusteringer. Det blir for meg merkelig at ingenting skal endres i medisinene (antipsykotika og stemningsstabiliserende), samtidig som det ikke er noen som følger det opp - hvor lenge er det da meningen at jeg skal fortsette med disse medisinene og disse dosene? Resten av livet? Det blir vel resten av livet, hvis jeg aldri får en vurdering. Med mindre jeg bare slutter på egenhånd, men det har jeg gjort tidligere.

Hjelper ikke å bytte fastlege når det er 2 andre å velge mellom, og alle jobber på samme kontor.

Men har du fått noen diagnose da? At det svinger mye i humøret kan det jo være mange grunner til, å det er ikke lett å ha det sånn. Spesielt ikke når du føler fastlegen, dps å alle som liksom er der for å hjelpe til når det gjelder sånt som det her gir faen. Det gjør det jo værre bare det å. Det er ikke sikkert det er pga medisinene nei men er de medisinene og dosene du har fått egentlig riktige for deg? At du ikke får hjelp med medisinjusteringer engang når legen har skrivi ut medisiner til deg er jo helt sykt. Når han først har skrivd ut medisiner til deg har han plikt til å følge det opp også. Det er han sin plikt som lege kan du si rett ut til han å følger ikke han det opp kan du sende inn klage på han (hjelper sikkert fint lite men) advokat hadde vel vært det beste om legen er så tett. Du har rett til å bli fulgt opp. Mange leger i dag er likegyldige å driter i det meste å overlater pasientene til seg selv. 

Hvordan gikk det når du sluttet på medisinene tidligere? 

Skjønner det med at det kanskje ikke hjelper å bytte fastlege da nei :/ men du må bare snakke hardt til sånne leger som han å stå på ditt! Men er ikke alltid det hjelper heller hvis det er som å snakke til en vegg. Har du ikke noen i familien din som kan hjelpe deg å være med til fastlegen din så de kan snakke med han også? Kanskje han skjønner mere alvoret da. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva DPS skal gjøre som ikke en psyk. sykepleier i kommunen ikke kan? Med mindre jeg misforstår, og du ønsker nye medisiner da... Uansett så kan vel alle fastleger konferere med psykiater om medisiner. Slik er det iallefall her i byen.

Anonymkode: afcc7...a44

Skrevet
12 minutter siden, Cassyda skrev:

Men har du fått noen diagnose da? Det hørtes ut for meg at det dreier seg om bipolar lidelse? At det svinger mye i humøret kan det jo være mange grunner til, å det er ikke lett å ha det sånn. Spesielt ikke når du føler fastlegen, dps å alle som liksom er der for å hjelpe til når det gjelder sånt som det her gir faen. Det gjør det jo værre bare det å. Det er ikke sikkert det er pga medisinene nei men er de medisinene og dosene du har fått egentlig riktige for deg? At du ikke får hjelp med medisinjusteringer engang når legen har skrivi ut medisiner til deg er jo helt sykt. Når han først har skrivd ut medisiner til deg har han plikt til å følge det opp også. Det er han sin plikt som lege kan du si rett ut til han å følger ikke han det opp kan du sende inn klage på han (hjelper sikkert fint lite men) advokat hadde vel vært det beste om legen er så tett. Du har rett til å bli fulgt opp. Mange leger i dag er likegyldige å driter i det meste å overlater pasientene til seg selv. 

Hvordan gikk det når du sluttet på medisinene tidligere? 

Skjønner det med at det kanskje ikke hjelper å bytte fastlege da nei :/ men du må bare snakke hardt til sånne leger som han å stå på ditt! Men er ikke alltid det hjelper heller hvis det er som å snakke til en vegg. Har du ikke noen i familien din som kan hjelpe deg å være med til fastlegen din så de kan snakke med han også? Kanskje han skjønner mere alvoret da. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...