Gå til innhold

Slutte med medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper virkelig du får den hjelpa du har krav på med alt det her og at det ordner seg for det er ikke greit å skulle ha det sånn du har det nå. Innlegget mitt kom visst opp 2 ganger her så jeg. Blir oppriktig lei meg på dine vegne. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal jeg slutte med medisin? Antipsykotika og stemningsstabiliserende. Er så zombie, mesteparten av tiden. Har ikke oppfølgning fra noen, har søkt om hjelp, men jeg nektes hjelp/behandling. Fastlegen gir faen.

Anonymkode: b466b...fb6

Generelt: Hvis en er "zombie", skal en ikke slutte med medisin, men meget sakte prøve en nedtrapping på den medisinen som mest sannsynlig kan være "synderen".

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe en kan gjøre. Det er bare bortkastet energi.

Skrevet

Har du forsøkt avtalespesialist? Trenger bare henvisning fra fastlegen og du betaler egenandel. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare DPS av alternativer her, etter hva jeg vet i alle fall. Fungerer ikke å reise langt avgårde heller, da ville jeg ikke klart å konsentrere meg i timen.

Men jeg vet ikke, syns ting er så "ustabilt". Humøret svinger, og hva jeg vil svinger.

Sånn er det.

Skrevet
14 timer siden, Cassyda skrev:

å du har rett til å skulle få snakke med noen på DPS hvis du føler du trenger det! Du virker også deprimert ut i fra sånn du skriver å det er ikke godt å være det (om du er det da). Du må bare "true" legen din å slå hardt mot hardt tror jeg. Er du forresten i jobb? Eller på nav? Er du i jobb så har jeg merka det er mye vanskeligere å få hjelp enn de som går på nav noe som er sykt! (Jeg går selv på nav altså) men kjenner folk i jobb som sliter psykisk også som ikke får hjelp å avslag hos dps! Sikkert fordi de som er i jobb å greier seg selv uten hjelp fra nav anses å være friske bare fordi de greier seg uten de 🙄 Klønete skrivd men.

Å ja det er sikkert mange som får hjelp som jobber også da, så vil ikke ha den på meg. 

Det er dessverre ikke slik at man har rett til å få snakke med noen på DPS om man føler man trenger det. Det er ikke sjelden at DPS avslår søknader fordi de mener at det er tilstrekkelig med den hjelpen som kan gis av fastlege og psykisk helsetjeneste i kommunen.

AnonymBruker
Skrevet

Da er det bare å sette seg til rette da. Nei, jeg vil ha en jobb. To halve dager per uke.

Skrevet
3 timer siden, frosken skrev:

Det er dessverre ikke slik at man har rett til å få snakke med noen på DPS om man føler man trenger det. Det er ikke sjelden at DPS avslår søknader fordi de mener at det er tilstrekkelig med den hjelpen som kan gis av fastlege og psykisk helsetjeneste i kommunen.

Ja det er nok mange som får avslag. Til og med de som faktisk trenger det sårt å sliter som bare det med psyken sin kan oppleve å få avslag hos DPS å det er jo veldig synd. Har vært vitne til at det har skjedd. Grunnen var at legen hadde skrevet en altfor dårlig henvisning og for lite informasjon. Han det gjaldt byttet lege til den gamle han hadde hatt før å fikk faren sin også til å snakke med legen om brevet med avslag fra DPS. Han vet at sønnen sin hadde slitt i altfor mange år å han sa at han hadde blitt ordentlig forbanna når han snakka med legen å det gikk i orden etter det. Så det hjelper veldig ofte å involvere ett familie medlem, kjæreste eller venn som også kan snakke med legen å forklare åssen det er. Så hjelper det å bli forbanna å stå på sitt, noe som skulle vært undevøendig egentlig men sånn er det. 

Ville bare si det, for det er håp selvom man har fått avslag også.

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, Cassyda said:

Ja det er nok mange som får avslag. Til og med de som faktisk trenger det sårt å sliter som bare det med psyken sin kan oppleve å få avslag hos DPS å det er jo veldig synd. Har vært vitne til at det har skjedd. Grunnen var at legen hadde skrevet en altfor dårlig henvisning og for lite informasjon. Han det gjaldt byttet lege til den gamle han hadde hatt før å fikk faren sin også til å snakke med legen om brevet med avslag fra DPS. Han vet at sønnen sin hadde slitt i altfor mange år å han sa at han hadde blitt ordentlig forbanna når han snakka med legen å det gikk i orden etter det. Så det hjelper veldig ofte å involvere ett familie medlem, kjæreste eller venn som også kan snakke med legen å forklare åssen det er. Så hjelper det å bli forbanna å stå på sitt, noe som skulle vært undevøendig egentlig men sånn er det. 

Ville bare si det, for det er håp selvom man har fått avslag også.

Hva slags behandlering får man hos en terapeut man har mast og kjeftet seg til plass hos? Skulle tro de motarbeidet en da, f.eks. "dope ned" slik at man kan skrives ut, eller "trygde", slik at man ikke trenger å rehabilitere.

AnonymBruker
Skrevet

Prøver på nytt med regelmessig medisin jeg

Man kan alltid prøve å legge om livsstilen osv

Mye årsak til mye Depp er jo nettopp opplevelse av så dårlig såkalt almenntilstand Bl a

Dumt å måle seg så mye med det kanskje vrengebildene man har av alle andre

Prøve å gjøre iallefall en såkalt sunn ting PR dag

Man sier jo ofte at hver dag har nok med sin plage og hva jeg vet er det jo bare nerveslit

Vingler videre i saken piller kontra ikke

Tenker på visa hvem skal man godblunke til

Før talte vi sauer før vi sovnet som barn

Er det slik at man føler at hvis man tar medisin fått av lege man stoler på er det liksom å "gå kjøkkenveien"??

Kanskje er det bare slik at alle tåler ikke det samme?

Alt er ikke bare

Spesielt da så mye man føler man ikke vet

Føler personlig jeg har sett bivirkninger som bare er triste

Men man kjenner jo ikke andres situasjon

Viktig at man har tillit til evt lege føler jeg bare

Bare trist at det er sånn det er

Burde sikkert bruke tida bedre

Bestemmer meg for å begynne i dag å gjøre mer for å ta bedre vare på meg sjøl uten å bli helt bånn i empati

Anonymkode: 301b9...cda

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...