Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært gjennom tre mikro-inseminasjonsforsøk uten hell, grunnet dårlig sædkvalitet hos min mann. Siste forsøk var i februar 2001. Vi har aldri brukt prevensjon, og har vært gift i 5 år. 27. des. fikk jeg mens som normalt, og hadde en liten hyrdestund med min kjære den 30. des. Etter noen dager begynner brystene mine å verke, de blir svært ømme og alt er ubehagelig: bh, soving på magen, bevegelse osv. Jeg er trøttere enn normalt og får plutselig mens igjen 10. januar. Jeg har aldri vært uregelmessig i hele mitt 34-årige liv! Etterpå slår det meg kanskje at dette har vært en spontanabort i syklusen, noe man kanskje ikke oppdager vanligvis. Har hatt ømme bryster før i forbindelse med syklus, men ikke på denne måten. For meg hadde det selvsagt vært litt av en opptur å ha blitt befruktet, selv om det ikke ble noe av denne gangen. Hva tror dere? Hadde det vært mulig å registrere en eventuell graviditet SÅ fort? Og kan jeg ha hatt eggløsning på noen som helst måte allerede noen dager etter påbegynt menstruasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41583-var-jeg-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Ut i fra det du beskriver, virker det lite sansynlig at du skulle ha blitt befruktet så tett opptil en menstruasjon. Dessuten vil de plagene du forteller om sjelden oppstå i et svangerskap kun få dager etter en evt. befruktning.

Hvis det mot formodning skulle ha vært en spontanabort inne i bildet, vil jeg anta at den menstruasjonen du fikk 27.des. ikke var normal. Da har du i så fall blitt befruktet noen uker før dette. Hvis det virker sansynlig, kan de andre blødningene som kom i etterkant ha vært knyttet til en evt. abort. Det er uansett umulig å påvise enten det ene eller det andre.

Jeg heller imidlertid til at du ikke har vært gravid, men kanskje hatt en virusinfeksjon e.l. som har gjort at du har følt deg uvel. Det er kun de ømme brystene som kan ha sammenheng med tidlig svangerskap, men det oppstår jo også ofte i forb. med normal menssyklus. Lykke til videre med deres forsøk. Selv om din mann har dårlig sædkvalitet, er det fremdeles mulighet for spontan graviditet, noe dere sikkert er klar over.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41583-var-jeg-gravid/#findComment-156188
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...