Gå til innhold

Er det vanlig at folk slutter i behandling på nyåret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ny periode med egenandel, og når økonomien er stram må man redusere utgiftene. Jeg betaler ikke egenandel på medisiner. Derfor kan jeg redusere utgiftene hvis jeg slutter i behandling.

Jeg vet ikke hva jeg vil gjøre, men vurderer det.

Anonymkode: e60c9...106

Skrevet

Behandling er en av mine største prioriteringer.. Ikke slutt om du ikke er frisk eller klar for det.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, ephiphany skrev:

Behandling er en av mine største prioriteringer.. Ikke slutt om du ikke er frisk eller klar for det.

Jeg blir nok aldri klar for det. Men jeg tror heller ikke at jeg blir frisk.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir ny periode med egenandel, og når økonomien er stram må man redusere utgiftene. Jeg betaler ikke egenandel på medisiner. Derfor kan jeg redusere utgiftene hvis jeg slutter i behandling.

Har du bedre råd senere på året?

Anonymkode: 26cd7...7ea

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir nok aldri klar for det. Men jeg tror heller ikke at jeg blir frisk.

Hva med å avtale pause, så du har en fot innafor en stund - kan jo bli lenge å vente om du må henvises på nytt hvis det ikke går.. Men jeg ville diskutert det med behandleren.

Skrevet

Du kan også søke om å få dekt egenandelen med sosialhjelp på nav :) Du taper ingenting på å søke. 

AnonymBruker
Skrevet

Virker ikke som du "opplever" det så viktig med behandlingen? Hvis din "opplevelse" er representativ for faktiske forhold bør du kanskje slutte og gi plassen til noen andre - men hvorvidt det stemmer vet ikke noen her på forumet, det må du høre med behandleren din om for å få et bedre svar.

Det er snakk om 200 kr per måned... hvis det er veldig mye penger for deg har du kanskje krav på noe fra sosialen.

Anonymkode: 3e3a8...bd3

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virker ikke som du "opplever" det så viktig med behandlingen? Hvis din "opplevelse" er representativ for faktiske forhold bør du kanskje slutte og gi plassen til noen andre - men hvorvidt det stemmer vet ikke noen her på forumet, det må du høre med behandleren din om for å få et bedre svar.

Det er snakk om 200 kr per måned... hvis det er veldig mye penger for deg har du kanskje krav på noe fra sosialen.

Anonymkode: 3e3a8...bd3

Det er vel ganske langt fra 200kr/mnd da?

Er det ikke 345kr per gang?

Jeg ser at jeg vil få frikort rimelig raskt i år.

Uansett- om denne pasienten føler seg elendig fra før, ikke føler seg verdt å bruke tid på ol. så er det veldig dumt å si at h*n skal avslutte for å gi plassen til andre. Kanskje tenker denne det hver eneste gang.

Anonymkode: 437df...bb7

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at dersom man ikke er villig til å prioritere å betale egenandelene for terapi, så er ofte ikke behandlingen så viktig for deg at det er noe poeng å fortsette.

Anonymkode: df33d...4ed

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg er behandling så viktig at jeg kunne tatt opp forbruksgjeld bare for å kunne gå dit. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok på tide å gi plassen til andre. Vi har felles økonomi og jeg har brukt mye penger på behandling. Og andre Kan ha mer nytte av plassen enn meg.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at dersom man ikke er villig til å prioritere å betale egenandelene for terapi, så er ofte ikke behandlingen så viktig for deg at det er noe poeng å fortsette.

Anonymkode: df33d...4ed

Det kunne jo ha vært at hun måtte prioritere mat på bordet fremfor behandling. At økonomien var så dårlig, men det virker ikke som det var tilfellet her. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok på tide å gi plassen til andre. Vi har felles økonomi og jeg har brukt mye penger på behandling. Og andre Kan ha mer nytte av plassen enn meg.

Dersom du ikke lenger har ønske om videre behandling, så kan det være fornuftig å avslutte. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis behandling virkelig er nødvendig og en er motivert, men har for lite penger, kan en søke NAV om støtte til å dekke egenandel.

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hvis behandling virkelig er nødvendig og en er motivert, men har for lite penger, kan en søke NAV om støtte til å dekke egenandel.

Det stemmer, sosialen betalte psykolog, lege og tannlege til meg i perioder. 

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, frosken skrev:

Dersom du ikke lenger har ønske om videre behandling, så kan det være fornuftig å avslutte. 

Jeg har ikke skrevet at jeg ike ønsker behandling.

11 timer siden, stjernestøv skrev:

Det stemmer, sosialen betalte psykolog, lege og tannlege til meg i perioder. 

Rotfylling også? Jeg trekker de heller. Men det er en stor kostnad det også. Likevel rimeligere enn rotfylling.

stjernestøv
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke skrevet at jeg ike ønsker behandling.

Rotfylling også? Jeg trekker de heller. Men det er en stor kostnad det også. Likevel rimeligere enn rotfylling.

Ja alt betalte de, ble mange tusen. Tennene mine var i dårlig stand, for hadde ikke vært på lenge. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja alt betalte de, ble mange tusen. Tennene mine var i dårlig stand, for hadde ikke vært på lenge. 

Du har vært heldig. Ikke alle som trenger økonomisk støtte vil få det. Har lurt på hvorfor enkelte får alt, mens andre får ingenting. Selv om utgangspuktet ser ut til å være det samme.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har vært heldig. Ikke alle som trenger økonomisk støtte vil få det. Har lurt på hvorfor enkelte får alt, mens andre får ingenting. Selv om utgangspuktet ser ut til å være det samme.

Ja, alle burde få det. Sosialen hjalp alltid meg,fikk møbler og alt når jeg flyttet hjemmenfra. De mente jeg hadde godt av å flytte ut, da var jeg nitten år. 

FjellOgDalar
Skrevet

Hvis man kan er det ingen dum ide å legge av litt penger, med tanke på at det blir mange regninger + egenandeler på starten av året.

Det er ikke så lurt å bruke kredittkort, men i et knipetak der jeg var i en situasjon der sparing ikke lot seg gjøre har jeg gjort det og heller betalt ned på det etter hvert som jeg har hatt penger til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...