Gå til innhold

NHD/ Lære seg å se på hallusinasjoner som symptom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått i behandling av/på i nærmest to år nå, men startet hyppig og ordentlig for kun noen mnd siden. Har hatt store problemer med å snakke om hallusinasjonene mine (har bare nylig blitt komfortabel med å kalle dem det, en hallusinasjon) som et symptom på lidelse, men skal nå fremover prøve å snakke mer og mer om dem. Hvordan kan jeg klare å virkelig komme til rette med at hallusinasjonene ikke er ekte? Går ikke på medisiner. Vil det være noe som kommer etter hvert som vi snakker om dem i timene? Opplever ofte å hallusinere i timene, og får kjeft av dem, om jeg snakker om dem. Det gjør ting enda vanskeligere.

Skrevet

Jeg synes det er veldig bra at du klarer å se overfor deg selv at det er hallusinasjoner. Jeg synes også du skal bringe dette på banen for behandleren din sånn at dere sammen kan finne ut av det. Er sikker på at behandleren din setter pris på at du forteller det. Lykke til :) 

stjernestøv
Skrevet
13 timer siden, ephiphany skrev:

Har gått i behandling av/på i nærmest to år nå, men startet hyppig og ordentlig for kun noen mnd siden. Har hatt store problemer med å snakke om hallusinasjonene mine (har bare nylig blitt komfortabel med å kalle dem det, en hallusinasjon) som et symptom på lidelse, men skal nå fremover prøve å snakke mer og mer om dem. Hvordan kan jeg klare å virkelig komme til rette med at hallusinasjonene ikke er ekte? Går ikke på medisiner. Vil det være noe som kommer etter hvert som vi snakker om dem i timene? Opplever ofte å hallusinere i timene, og får kjeft av dem, om jeg snakker om dem. Det gjør ting enda vanskeligere.

Er det stemmer du hører?

Skrevet
24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er det stemmer du hører?

Stemmer, latter, plystring. Har visuelle også. Smådyr og mennesker. 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, ephiphany skrev:

Stemmer, latter, plystring. Har visuelle også. Smådyr og mennesker. 

Å. Ja "De" vil ofte at vi skal holde det for oss selv, det er min erfaring og. Det er som det er et hemmelig oppdrag, men jeg har fortalt mye opp gjennom årene. Det var kanskje feil av meg, får motbør og blir dårlig. Men jeg syns det er bra du ser det som det er, egentlig tror jeg det er lurt å fortelle det til sin behandler. Men ikke alle andre, ingen andre trenger å vite det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...