AnonymBruker Skrevet 3. januar 2017 Skrevet 3. januar 2017 Hei, Er det mulig å gå på to SSRI samtidig? Har lyst til å forsøke en annen ssri, men siden det tar litt tid før den begynner å fungere, så lurte jeg på om jeg kan fortsette med Zoloft mens jeg trapper opp med ny SSRI? Hvilken SSRI anbefaler du å forsøke etter Zoloft? Sliter med GAD og depresjon. Takker for svar Anonymkode: c35a7...65f 0 Siter
Villanda Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Er det mulig å gå på to SSRI samtidig? Har lyst til å forsøke en annen ssri, men siden det tar litt tid før den begynner å fungere, så lurte jeg på om jeg kan fortsette med Zoloft mens jeg trapper opp med ny SSRI? Hvilken SSRI anbefaler du å forsøke etter Zoloft? Sliter med GAD og depresjon. Takker for svar Anonymkode: c35a7...65f Er du i maxdose på zoloft? Tror man kan gå direkte fra et ssri til et annet, uten overlapping. Effekten er nok nokså overlappende. Ellers er det jo mulig å legge til en annen type antidepressivum, f.w. Remeron. Kanskje NHD svarer når hånden er god 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 Viser til Villandas svar. Ingen vits i å skifte om en ikke har forsøkt maxdose på nåværende i minst 4 uker. Ville heller lagt til Wellbutrin enn å skifte SSRI. Evt skifte til Brintellix. Men skal du først skifte, er Cipralex et forsøk verdt. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 Ok. Takker for svar. Kan jeg stå på Zoloft samtidig med at jeg trapper opp med Wellbutrin? Går det greit å stå på de to samtidig? Anonymkode: c35a7...65f 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. januar 2017 Skrevet 4. januar 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg stå på Zoloft samtidig med at jeg trapper opp med Wellbutrin? Går det greit å stå på de to samtidig? Anonymkode: c35a7...65f Det var nettopp det som var min anbefaling :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.