Gå til innhold

NHD - bytte medisin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Er det mulig å gå på to SSRI samtidig? Har lyst til å forsøke en annen ssri, men siden det tar litt tid før den begynner å fungere, så lurte jeg på om jeg kan fortsette med Zoloft mens jeg trapper opp med ny SSRI?

Hvilken SSRI anbefaler du å forsøke etter Zoloft? Sliter med GAD og depresjon. 

Takker for svar :)

Anonymkode: c35a7...65f

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Er det mulig å gå på to SSRI samtidig? Har lyst til å forsøke en annen ssri, men siden det tar litt tid før den begynner å fungere, så lurte jeg på om jeg kan fortsette med Zoloft mens jeg trapper opp med ny SSRI?

Hvilken SSRI anbefaler du å forsøke etter Zoloft? Sliter med GAD og depresjon. 

Takker for svar :)

Er du i maxdose på zoloft? Tror man kan gå direkte fra et ssri til et annet, uten overlapping. Effekten er nok nokså overlappende. 

Ellers er det jo mulig å legge til en annen type antidepressivum,  f.w. Remeron.

Kanskje NHD svarer når hånden er god

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Viser til Villandas svar. Ingen vits i å skifte om en ikke har forsøkt maxdose på nåværende i minst 4 uker. 

Ville heller lagt til Wellbutrin enn å skifte SSRI. Evt skifte til Brintellix.

Men skal du først skifte, er Cipralex et forsøk verdt.

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takker for svar.

Kan jeg stå på Zoloft samtidig med at jeg trapper opp med Wellbutrin? Går det greit å stå på de to samtidig?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg stå på Zoloft samtidig med at jeg trapper opp med Wellbutrin? Går det greit å stå på de to samtidig?

Det var nettopp det som var min anbefaling :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...