Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gammel kranglete venn jeg har kjent i 16 år.Vi krangler på FB,og vi sletter hverandre som venner 6 ganger i året.Han har vært medlem av en kristen sekt tidligere.Har vel vokst opp der.Jeg er bare medlem av (Stats)kirken.Han er ca 50 jeg er 58.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Personer med schizofreni som tar sine medisiner og ikke ruser seg er ikke farligere enn andre.

Kombinasjonen umedisinert schizofreni og rusmisbruk kan være farlig.

AnonymBruker
Skrevet

Han drikker bare øl,men jeg mistenker ham for å glemme medisiner.Er det som med Juklerød en diagnose som heter "kranglete"

Anonymkode: 5cce5...72b

Skrevet
35 minutter siden, Meat Loff skrev:

Har en gammel kranglete venn jeg har kjent i 16 år.Vi krangler på FB,og vi sletter hverandre som venner 6 ganger i året.Han har vært medlem av en kristen sekt tidligere.Har vel vokst opp der.Jeg er bare medlem av (Stats)kirken.Han er ca 50 jeg er 58.

Man skal vite at mennesker med schizofreni som alle andre også har en personlighet med sine mer eller mindre sympatiske sider. Om en person med schizofreni er kranglete eller aggressiv kan det altså skyldes personlighet og ikke alltid sykdommen. 

Når det er sagt vil jeg selvfølgelig si meg enig med det NHD skriver over her. 

stjernestøv
Skrevet
49 minutter siden, Meat Loff skrev:

Det er skadelig å krangle, mer enn du aner. 

Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Det er skadelig å krangle, mer enn du aner. 

En god krangel kan forlenge livet iblant, tror jeg :) 

Engasjement og temperatur er ikke noe galt i. Stadige krangler om det samme tema som ikke fører noen sted hen, er destruktivt. 

Skrevet

Jeg har schizofreni. Jeg har ikke slått noen siden 4de klassen..

Selv ikke når jeg gikk umedisinert i flere år.

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det som med Juklerød en diagnose som heter "kranglete"

Nei, Juklerød hadde diagnosen kverulant paranoia. Han var ikke blid på psykiatrien. Men hadde han fått en unnskyldning så ville han nok blitt bedre. Han hadde faktisk rett i sine påstander før han ble tvangsinnlagt. Men han var nok en stri type. Psykiatri på 70 og 80 tallet var heller ikke like human som i dag heller. Jeg kjente ikke Juklerød, men det er jo klart att siden psykiatrien opprettholdt sykeliggjøringen av han så ville ikke han gi seg. På den måten kanskje psykiatrien var litt "kverulant" også? Spesiell historie, interessant historie også.

Endret av Inner self
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en type som kan bli irriter hver uke,men jeg eksploderer bare 1 gang i året.Nå har jeg skreket til kverulanten på telefon,kasta han ut av Facebook,Tatt ut batteriene i både mobil og trådløs.Så nå kan han angre på at han kalte med tulling og tosk på samme dag.Man sier ikke slik til gamle venner.Lurer også på om han har psykopatiske trekk.Han ble misbrukt som barn.Har har avlivet en husdyr som var hans eget.Den var syk sa han i ettertid.Nå tør jeg ikke si mer,for da vet folk hvem han er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...