Gå til innhold

Tardivie dyskinesier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på Abilify etter 2 mnds bruk, før det gikk jeg på Xeplion i 4 år ca.

Nå et år etterpå har jeg fått sånn at jeg suger på tennene/tunga veldig intenst enkelte dager i timesvis. Jeg er helt ute av dps systemet, er dette noe fastlegen kan hjelpe meg med?

Anonymkode: 8fed4...618

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan i hvert fall la fastlegen vurdere det.

ellen propellen
Skrevet

Jøsses! Er det en bivirkning på medisinene? Jeg gjør det hele tiden. Skader jo tennene. Har ikke tenkt på at det var en sammenheng der. 

AnonymBruker
Skrevet

Ok takk for svar. Igår var det helt ekstremt, men jeg snakket med ei idag som mente dette kommer av røykeslutt. Jeg sluttet å røyke for 3-4 uker siden. Hun sa det kan var i månedsvis etter røyking, men det går over. Så da ble jeg litt lettet. 

Gjest Kanuttius
Skrevet

Jeg har alltid gjort det. Like mye før jeg sluttet å røyke som nå. Jeg har tenkt at stress var årsaken. 

stjernestøv
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet på Abilify etter 2 mnds bruk, før det gikk jeg på Xeplion i 4 år ca.

Nå et år etterpå har jeg fått sånn at jeg suger på tennene/tunga veldig intenst enkelte dager i timesvis. Jeg er helt ute av dps systemet, er dette noe fastlegen kan hjelpe meg med?

Jeg har fått en uvane etter jeg sluttet med medisiner, presser tungen mot fortennene. Tungen er helt sår og jeg prøver å slutte. Noen ganger biter jeg meg selv i tungen og. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er mest sannsynlig en uvane, men for å være helt sikker, må du snakke med en lege i RL.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...