Gå til innhold

Merkelig opplevelser mår jeg prøver å sove

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Innimellom får jeg noen merkelige opplevelser når jeg har lagt meg for kvelden det kan være litt forskjellig , men i går var det først et sterkt lys som om noen lyste meg i ansiktet med en lommelykt. Så var det som om noen satt i senga og hoppet så senga ristet, det var bare  meg i senga.Så var det som om noen brant meg på en finger og det var så vondt at jeg måtte putte fingeren i munnen for å stoppe smerten.

Etter å ha blitt brendt ga jeg opp å prøve å få sove og sto opp igjen. 

Er det normalt å oppleve sånne ting når en prøver å sove ? 

Kjenner jeg har begynt å grue meg til å legge meg ,er det noe å gjøre for å hindre at dette skjer?

Håper noen har erfaring å dele.

Anonymkode: 0bee6...a7a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Innimellom får jeg noen merkelige opplevelser når jeg har lagt meg for kvelden det kan være litt forskjellig , men i går var det først et sterkt lys som om noen lyste meg i ansiktet med en lommelykt. Så var det som om noen satt i senga og hoppet så senga ristet, det var bare  meg i senga.Så var det som om noen brant meg på en finger og det var så vondt at jeg måtte putte fingeren i munnen for å stoppe smerten.

Kjenner jeg har begynt å grue meg til å legge meg ,er det noe å gjøre for å hindre at dette skjer?

Har noe lignende, bare at det skremmer meg ikke. Når det kommer, blir jeg glad, for da vet jeg at jeg er iferd med å sovne.

Kan det være hypnagoge hallusinasjoner?

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Villanda skrev:

Har noe lignende, bare at det skremmer meg ikke. Når det kommer, blir jeg glad, for da vet jeg at jeg er iferd med å sovne.

Kan det være hypnagoge hallusinasjoner?

Ja kanskje det er de der hypnagogen hallusinasjoner ,men når kommer det? Er ikke det det i det samme som  en holder på å sovne? Jeg føler meg våken ,tenker klart og står opp igjen. Men det kan jo ogsåtenkes at jeg ikke er så våken  som jeg tror ,hva vet jeg.

Kan du stå opp etter at etter at du har hatt dine opplevelser?

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja kanskje det er de der hypnagogen hallusinasjoner ,men når kommer det? Er ikke det det i det samme som  en holder på å sovne? Jeg føler meg våken ,tenker klart og står opp igjen. Men det kan jo ogsåtenkes at jeg ikke er så våken  som jeg tror ,hva vet jeg.

Kan du stå opp etter at etter at du har hatt dine opplevelser?

Jo, sånn midt mellom søvn og våken tilstand. Det kommer når jeg prøver å sove. Som jeg drømmer og våkner flere ganger før jeg faller i skikkelig søvn. Tror man kan føle seg våken. Og det kan virke veldig ekte.

Ja,  jeg kan jo alltids å stå opp,  men siden jeg har lagt meg for å sove, og jeg kjenner jeg holder på å sovne, velger jeg å bli i sengen.

Har du også søvnparalyser?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Villanda skrev:

Jo, sånn midt mellom søvn og våken tilstand. Det kommer når jeg prøver å sove. Som jeg drømmer og våkner flere ganger før jeg faller i skikkelig søvn. Tror man kan føle seg våken. Og det kan virke veldig ekte.

Ja,  jeg kan jo alltids å stå opp,  men siden jeg har lagt meg for å sove, og jeg kjenner jeg holder på å sovne, velger jeg å bli i sengen.

Har du også søvnparalyser?

Jeg er ikke sikker på hva søvnparalyse er men deler jeg opp ordet så får jeg søvn-lammelse, alså at en ikke kan bevege seg når en sovner? Det har jeg ikke, men føler noen ganger at jeg faller men tror det er ganske vanlig. Søvnparalyse høres ekkelt ut glad jeg ikke har det.

stjernestøv
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lys har jeg erfaring med, at sengen rister også, og at noen ligger over meg. Det er ikke farlig, det er bare å prøve å slappe av. La det bli en vanlig ting at "rare ting" skjer noen ganger. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Lys har jeg erfaring med, at sengen rister også, og at noen ligger over meg. Det er ikke farlig, det er bare å prøve å slappe av. La det bli en vanlig ting at "rare ting" skjer noen ganger. 

Amen og halleluja?

Anonymkode: 99f12...5e8

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, stjernestøv skrev:

Jeg er vant med at ting skjer når jeg skal sove ,så jeg roer meg fort ned etter hendelser. Men jeg må ofte stå opp,som den gangen jeg trodde jeg ble skutt ,kjente kulen traff panna og blodet som rant nedover ansiktet ,ikke akkurat lett å si ja ja og legge seg til å sove da.

Men hjelper å stå opp og vente til jeg er kjempe trøtt og så legge meg igjen. 

Godt å høre at jeg ikke er alene om disse opplevelsene selv om jeg ikke unner andre å oppleve det samme som meg. 

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er vant med at ting skjer når jeg skal sove ,så jeg roer meg fort ned etter hendelser. Men jeg må ofte stå opp,som den gangen jeg trodde jeg ble skutt ,kjente kulen traff panna og blodet som rant nedover ansiktet ,ikke akkurat lett å si ja ja og legge seg til å sove da.

Men hjelper å stå opp og vente til jeg er kjempe trøtt og så legge meg igjen. 

Godt å høre at jeg ikke er alene om disse opplevelsene selv om jeg ikke unner andre å oppleve det samme som meg. 

Ja det hjelper å stå opp litt, jeg pleier å ta meg en røyk. Når jeg tar ap har jeg ikke dette.

stjernestøv
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Amen og halleluja?

Anonymkode: 99f12...5e8

Namaste. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...