Gå til innhold

Ufør og høyskole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ferdig på vgs til neste år, jeg er allerede uføretrygda, men er det i det hele tatt mulig å gå på høyskole mens man er uføretrygda?

Noen som har studert samtisig med uføretrygd før?

Anonymkode: 89e60...da4

Fortsetter under...

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ferdig på vgs til neste år, jeg er allerede uføretrygda

Hvordan er det mulig`?

Anonymkode: a78a0...90d

AnonymBruker
Skrevet

Du må få godkjennelse i fra NAV om du skal studere, samtidig som du er ufør. Det er de som må vurdere det, da det er individuelt fra situasjon til situasjon.

Men hvorfor skal du studere om du ikke skal ut i arbeidslivet? Ikke for å være frekk, men da tar du opp en studieplass for en annen, som skal ut i arbeidslivet etter endt studier.

Anonymkode: dabf3...f22

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du må få godkjennelse i fra NAV om du skal studere, samtidig som du er ufør. Det er de som må vurdere det, da det er individuelt fra situasjon til situasjon.

Men hvorfor skal du studere om du ikke skal ut i arbeidslivet? Ikke for å være frekk, men da tar du opp en studieplass for en annen, som skal ut i arbeidslivet etter endt studier.

Anonymkode: dabf3...f22

Jeg skal jo studere fordi jeg har en langsiktig plan om å komme ut i arbeidslivet etter denne endte utdanninga. Hvor skrev jeg at jeg bare skulle studere for moro skyld?

Anonymkode: 89e60...da4

AnonymBruker
Skrevet

ja, er du ufør kan du gjøre hva du vil så lenge du ikke tjener mer penger du har lov til, fikk jeg beskjed om. går  du på AAP derimot kan du ikke studere med mindre NAV har gitt klarsignal om det.

Anonymkode: 458ee...5ae

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt greit å studere. Du tar ikke opp plassen til noen andre heller. Masse lykke til. Håper du greier det og får en god framtid på sikt :)

Anonymkode: d965d...8fa

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...