Gå til innhold

Hyperseksualitet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner ikke så mye om hyperseksualitet på nettet. Er dette en egen diagnose? Jeg har bipolar lidelse, og lurer på om jeg er hyperseksuell i blant. I perioder er kroppen min konstant klar for sex, og tankene dreier seg rimelig mye om sex. Enkelte personer blir også veldig seksuelt aktuelle i en slik periode, og dette er så ille at jeg er redd jeg kommer til å være utro mot mannen min i fremtiden. Hvis en av disse personene hadde vist meg interesse, hadde jeg hoppet rett på. Mannen min orker ikke så mye sex på en dag, så det blir gjerne til at jeg "tar saken i egne hender", og kan godt ha 20 orgasmer på en dag. Dette er vel ikke akkurat verdensrekord, men er det hyperseksualitet, tro? 
Vanligvis er jeg interessert i å ha sex rundt tre ganger i uka. 

Anonymkode: 9a774...d83

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg en pikk med batterier så slipper du å være utro.

Anonymkode: d86ab...d8b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp deg en pikk med batterier så slipper du å være utro.

That is not the same as the real deal.  

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

That is not the same as the real deal.  

Nei, men bedre enn alternativet ved å være utro. 

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg vet ikke hvilken merkelapp man skal sette på det, men 20x om dagen er jo ekstremt. Jeg synes ikke den driften i seg selv er noen unnskyldning for å være utro, men du er kanskje generelt litt ute av kontroll de periodene?

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg vet ikke hvilken merkelapp man skal sette på det, men 20x om dagen er jo ekstremt. Jeg synes ikke den driften i seg selv er noen unnskyldning for å være utro, men du er kanskje generelt litt ute av kontroll de periodene?

Helt enig med deg (om at det ikke er noen god grunn til å være utro). Og ja, jeg er generelt ute av kontroll i de periodene. Det er derfor jeg ikke stoler helt på meg selv. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nå hyperseksualiteten kun er knytter til maniske eller hypomane episoder, har det ingen egen diagnose, men er et (kjent) symptom ved de to nevnte tilstander.

Bruker/brukte du noen medisiner under disse episodene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...