AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har PTSD. Etter at jeg kom i overgangsalderen har alt blitt mye verre. Jeg bor i annen etg og har angst for å gå trapper ned. Heis er jeg også redd for. Å gå ut er derfor et valg mellom pest og kolera. Heis eller trapp.... Jeg er redd for å kjøre bil og jeg takler ikke buss. Taxi har jeg ikke råd til og bilen kan jeg ikke selge for det er nav bil og jeg må ha den noen år til. Det jeg lurer på er om angsten vil avta med tiden. Jeg taklet mye mer før jeg kom i overgangsalderen. Anonymkode: 97d69...113 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2017 Skrevet 5. januar 2017 Opplevde en forverring av min psykiske helse i overgangsalderen . Det finnes hjelp som letter overgangsplager og humørsvingninger . Jeg var verre i begynnelsen av overgangsalderen . Nå er det mer i perioder . Sikkert pga hormonelle svingninger. Du kan feks spørre om dette inne på en nettside som heter ; overgang.no. Syns samtidig at du skulle fått terapi for dine angstplager. Anonymkode: 50890...e51 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. januar 2017 Skrevet 5. januar 2017 Det er umulig å spå om prognose her. Synes du skriver om en angstlidelse - ikke PTSD. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.