Gå til innhold

NHD: et medisinspørsmål .

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde et INTENST "tankekjør" i mange år. pga OCD og andre angstlidelser , pluss depresjon. Cipralex stoppet dette tankekjøret og gav meg energi. Men hodet ble liksom helt " tomt" . Det har vært litt behagelig men samtidig har jeg  slitt kognitivt og mistet meg selv litt. Pga dette og andre bivirkninger  ble jeg enig med psykiater i dag å prøve brintellix. To spørsmål :                                1). Hvis man fungerer bedre kognitivt ved brintellix , vil man da få tilbake " tankekjøret"?.                                     2). Jeg hadde kommet ned på en liten dose cipralex( 5 mg). Psykiateren sier jeg nå skal slutte helt med cipralex. Være uten medisin i 5-6 dager og så starte opp med 10 mg brintellix. Jeg har vært VELDIG plaget i opptrapping og nedtrapping av Cipralex. Finnes det en måte å gjøre overgangen lettere på ??? 

Anonymkode: d4d8f...73f

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Nei, høyst sannsynlig ikke. 2. Ja, gå rett over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...