Gå til innhold

Når alt blir svart og sint

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jevnt og trutt opplever jeg at hodet går i svart. Det er som om kroppen fylles med tjære, jeg kjenner det stiger fra beina og helt opp til hårrota. Jeg klarer ikke beskrive helt hva som skjer men jeg må fysisk skjerme meg fra mennesker for å ikke spy ut "eder og galle". Dette kan vare i to dager og noen ganger lengre. Jeg går gjerne på soverommet, setter meg andre steder i huset ol for å holde avstand til mannen (som er veldig tolmodig med meg). Jeg har skjønt at jeg aldri kan kjøre bil når det er slik for jeg mister hemninger mtp fart kombinert med musikk på full guffe. 

Jeg har opplevd dette mange ganger over flere år og denne tilstanden har ødelagt mange relasjoner, jeg er redd jeg skal ødelegge forholdet til han jeg er gift med og.  Fastlegen mener jeg har manier etter at jeg møtte opp til time og snakket usammenhengende, fort og høyt pluss pluss. Denne legen har hatt sin spesialisering som allmennlege på dps. Psykologen jeg går til (har vert der 3 ganger) mener jeg ikke er bipolar men stresset. Jeg har angst men disse periodene kom mange år før angsten tok meg  

Er det noen som forstår hva som skjer her? Kjenner igjen det jeg forsøker å beskrive? Føler dette er en viktig men skjønner ikke hva det er. 

Anonymkode: f3e06...0a8

stjernestøv
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jevnt og trutt opplever jeg at hodet går i svart. Det er som om kroppen fylles med tjære, jeg kjenner det stiger fra beina og helt opp til hårrota. Jeg klarer ikke beskrive helt hva som skjer men jeg må fysisk skjerme meg fra mennesker for å ikke spy ut "eder og galle". Dette kan vare i to dager og noen ganger lengre. Jeg går gjerne på soverommet, setter meg andre steder i huset ol for å holde avstand til mannen (som er veldig tolmodig med meg). Jeg har skjønt at jeg aldri kan kjøre bil når det er slik for jeg mister hemninger mtp fart kombinert med musikk på full guffe. 

Jeg har opplevd dette mange ganger over flere år og denne tilstanden har ødelagt mange relasjoner, jeg er redd jeg skal ødelegge forholdet til han jeg er gift med og.  Fastlegen mener jeg har manier etter at jeg møtte opp til time og snakket usammenhengende, fort og høyt pluss pluss. Denne legen har hatt sin spesialisering som allmennlege på dps. Psykologen jeg går til (har vert der 3 ganger) mener jeg ikke er bipolar men stresset. Jeg har angst men disse periodene kom mange år før angsten tok meg  

Er det noen som forstår hva som skjer her? Kjenner igjen det jeg forsøker å beskrive? Føler dette er en viktig men skjønner ikke hva det er. 

Anonymkode: f3e06...0a8

Jo jeg kjenner det igjen, det føles ikke som du er deg lenger når dette sorte kommer inn? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kablene mye på sinne og ekstremt vondt i hodet

Kan bare beskrive følelsen med setningenAlt er ikke bare å miste uansett hva det er

Hun jeg lever sammen med som også er min mor er nå våken om natta og maser på meg når jeg skal sove

Hun sover heldigvis tidvis om dagen

Nå kjører jeg hun snorker

Alt er ikke så lett men det skal heller ikke være lett sier enkelte

Håper ikke politikerne har forlovet seg med skattelett

HMen vi trenger ikke bekymre oss

Før eller siden kommer pensjonen fra Norge

Forhåpentlig til alle

Anonymkode: 3ac70...123

Gjest Kanuttius
Skrevet
5 timer siden, stjernestøv skrev:

Jo jeg kjenner det igjen, det føles ikke som du er deg lenger når dette sorte kommer inn? 

Akkurat det. Jeg er ikke meg selv, jeg er en person jeg misliker intenst fordi den ødelegger alt rundt meg. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg ville gått videre med den BP-hypotesen. Det er lengden på episodene som får meg til å tenke i den retning.

Gjest Kanuttius
Skrevet
2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg ville gått videre med den BP-hypotesen. Det er lengden på episodene som får meg til å tenke i den retning.

Så hypomani kan være en vond tilstand? Jeg skal dytte litt på dette neste uke, skal til psyk og fastlege da. Takk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...