Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Effexor, lamictal og vallergan fast (blå resept i mange mange år)og trengte fornyelse av resepten på dette igjen på mandag. Siden jeg har vært i gamet i mange år vet jeg viktigheten av å være tidlig ute med bestilling av medisiner, av den grunn at jeg ikke vil bli sjuk av plutselig medisin-stopp, leger har mye å gjøre osv. 5dager burde være nok,trodde keg mandag holdt i tidsperspektiv. Men medisinene er ikke kommet ennå. Jeg presiserte to ganger at jeg trengte dem nå. Altså : Haster. Fra E-resept. Dette er offentlig lege. Kvittering om at dette blir videreformidlet fastlege fikk jeg også. 

Men nei. Ikke noe var kommet inn i dag heller. 

Nå er jeg helt tom for medisinene, det er helg og legen er ikke tilbake før tidligst på tirsdag....

Så, jeg ringte legevakten. Forklarte problemet. Eneste de kunne hjelpe med var en time. De kommer ikke inn på pasientjournal via legevakt. Fint gjort av dem å tilby en time:). Er bare et problem. Jeg kommer meg ikke dit. Da mener jeg som i umulig.

Det betyr at jeg er nødt å gå minimum 2 hele dager uten medisiner. Jeg er redd for å bli syk ila helgen. Jeg er helt tynnslitt allerede etter julen. Og for å klage litt ekstra kan jeg legge til at dette er 3 gangen dette skjer. Jeg erfarer at de ikke tar denne medisinen/meg seriøst. Jeg kan jo ikke stole på at jeg får medisinen jeg skal ha. Jeg har tatt det opp flere ganger. 

nhd Hva gjør man i slike tilfeller? Er dette noe jeg skal finne meg i? Hvordan kan vi i 2017 med all teknologien ikke greie å få slike saker til å fungere? Er privat lege mer til å stole på?

Anonymkode: 7200d...c5a

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg vet ikke svaret. Vet bare at dette er alt for sløvt av legekontoret. Efexor gir jo seponeringsproblemer allerede første dag uten medisin.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg vet ikke svaret. Vet bare at dette er alt for sløvt av legekontoret. Efexor gir jo seponeringsproblemer allerede første dag uten medisin.

Men da vet jeg at jeg har tatt mitt ansvar og prøvd å nå frem over flere ganger, Jeg gidder ikke bruke mere tid på sløve fastleger-hoder. Har mer enn nok med mitt eget. Derfor bytter jeg fastlege fra mandag av. 

Takker!

Anonymkode: 7200d...c5a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...