Gå til innhold

Hvordan holde ut livet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vll ikke leve lenger. Men jeg er for feig til å klare å gjøre noe med det. 

Hvordan skal jeg holde ut livet? 

Anonymkode: 19a32...459

Skrevet

Du bør si noe mer om hvorfor du sliter. Det er vanskelig å rådgive deg over nett når vi ikke engang hva du sliter med, og hvorfor.

Gjest Kanuttius
Skrevet

Du må forsøke å finne ett ankerpunkt som gir litt lys. Helt bitte bitte små ting som kan gi litt lys. Av og til må iallefall jeg øve meg på å se de små gledene. 

Skrevet
På Friday, January 06, 2017 den 18.48, AnonymBruker skrev:

Jeg vll ikke leve lenger. Men jeg er for feig til å klare å gjøre noe med det. 

Hvordan skal jeg holde ut livet? 

Klamre deg til tanken om at livet vil føles bedre om en stund. Det er hjelp å få.

Om du er deprimert, så gjør gjerne depresjonen at en føler alt er håpløst, og at ingenting vil forandre seg. At en ikke vil bli bedre. Det er vanskelig å tro på bedring. Men en kommer seg likevel!

Er det en annen psykisk lidelse du sliter med, så finnes det hjelp for det også. Det tar kanskje tid,  men en kan lære andre måter å takle motgang på enn å ville dø.

Også om det er ytre omstendigheter som gjør livet så vanskelig,  er det også hjelp å få. Om ikke du kan forandre det, så kan du finne andre måter å tolke det og forholde deg til det på.

Hvis du ikke får hjelp med det du strever med, bør du bestille en time hos fastlegen. Fortelle hva som plager deg. Om det er vanskelig å fortelle,  kan du skrive det.

Skrevet

Er på vei litt der selv og ting puster meg i nakken.. Må gjøre noe med det så jeg ikke havner for djupt utpå igjen... Gå tur samtidlig som jeg eksponerer meg for angsten på turen...

Skrevet

Prøver å tenke positivt på at jeg skal starte i gruppe terapi den 17.januar

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal klare det, men det koster masse krefter å hode ut den intense smerten når den kommer. 

Skrevet

Ja men det er så verdt det når det går over. Tenk på hva som hjalp deg sist eller om det andre ting du tenker kan hjelpe - ikke skad deg selv eller verre. Ringe noen, hjelpetelefonen, kirkens sos..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...