Gå til innhold

Psykose og paranoia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har erfaring, vær så snill og svar. Dersom man har opplevd psykose, vrangforestillinger og paranoia og blir "frisk" (er det mulig) vil man huske det vonde man har forårsaket i andres liv mens det pågikk? La oss si at det er stressutløst, men med bakgrunn i (tror jeg) angst og depresjon. 

Skrevet

Ingen som har erfaring, og kan hjelpe meg? 

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, Linelotta skrev:

Dere som har erfaring, vær så snill og svar. Dersom man har opplevd psykose, vrangforestillinger og paranoia og blir "frisk" (er det mulig) vil man huske det vonde man har forårsaket i andres liv mens det pågikk? La oss si at det er stressutløst, men med bakgrunn i (tror jeg) angst og depresjon. 

De sier jeg har vært psykotisk og jeg tror jeg husker alt, husker mer av "psykosene" enn "Den virkelige verden". Der har jeg glemt det meste, men nå merker jeg at jeg glemmer mye. Husker ikke i forgårs f.eks. 

Skrevet

Såret du mange i psykosene dine, og sliter du med dårlig samvittighet etterpå? 

stjernestøv
Skrevet
16 minutter siden, Linelotta skrev:

Såret du mange i psykosene dine, og sliter du med dårlig samvittighet etterpå? 

Nei jeg trodde jeg var en engel, healet folk og sendte lys og kjærlighet til alle og enhver. Til og med de onde så jeg et lys i, sendte de enda mer lys. Men det må sies, jeg har gjort folk syke og fått de til å havne i ulykker. Det ville jeg ha ungått, men har ikke dårlig samvittighet. Karma tar seg av det, jeg får det igjen før eller senere. Er vel derfor jeg aldri blir frisk kanskje. 

Skrevet

Jeg Har vært psykotisk, men såret ingen! Ga derimot en masse masse penger så han burde være glad!

Skrevet
3 minutter siden, kovakova skrev:

Jeg Har vært psykotisk, men såret ingen! Ga derimot en masse masse penger så han burde være glad!

Er det det som er vanlig? At folk blir ekstra generøse? Eller er det også vanlig å velte forholdet til kjæresten, feste vrangforestillinger til vedkommende og bli paranoid i tillegg? 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Linelotta skrev:

Er det det som er vanlig? At folk blir ekstra generøse? Eller er det også vanlig å velte forholdet til kjæresten, feste vrangforestillinger til vedkommende og bli paranoid i tillegg? 

Vil si jeg var paranoid i perioder, trodde samboeren forgiftet meg og det fikk han jo kjeft for. Trodde noen hadde drept ungene om natten, måtte passe på flere ganger om natten at de levde. Det er vel flere former for psykose. Når jeg bodde hjemme trodde jeg far min skulle voldta meg om natten, holdt meg våken pga det. Holdt meg også våken da pga onde ånder. Det er så mange former en psykose kan utarte seg i. Det er så mye mer enn dette jeg kunne skrevet om, har jo vært psykotisk hele livet. 

Skrevet
6 minutter siden, Linelotta skrev:

Jeg fikk vrangforestillinger og paranoia men hadde ikke kjæreste , bare en gigolo!

Skrevet
1 time siden, kovakova skrev:
1 time siden, stjernestøv skrev:

Vil si jeg var paranoid i perioder, trodde samboeren forgiftet meg og det fikk han jo kjeft for. Trodde noen hadde drept ungene om natten, måtte passe på flere ganger om natten at de levde. Det er vel flere former for psykose. Når jeg bodde hjemme trodde jeg far min skulle voldta meg om natten, holdt meg våken pga det. Holdt meg også våken da pga onde ånder. Det er så mange former en psykose kan utarte seg i. Det er så mye mer enn dette jeg kunne skrevet om, har jo vært psykotisk hele livet. 

1 time siden, kovakova skrev:

Jeg fikk vrangforestillinger og paranoia men hadde ikke kjæreste , bare en gigolo!

Det er kanskje mere paranoiaen da som skaper vrangforestillingene? 

stjernestøv
Skrevet (endret)
12 timer siden, Linelotta skrev:

Tror ikke det. Sykepleieren sa til meg at paranoid og psykose er to forskjellige ting. 

Endret av stjernestøv
stjernestøv
Skrevet
18 minutter siden, Linelotta skrev:

Hmmm. Like klok jeg da. 

Hva lurer du på? Ta antipsykotika så går det over. 

Skrevet

Vil antipsykotika fjerne alle symptomer? 

stjernestøv
Skrevet

Vil antipsykotika fjerne alle symptomer? 

Ja det fjerner alt, så hvis du vil bli kvitt det må du ta det. 

stjernestøv
Skrevet

Vil det ta paranoiaen også? 

Ja. 

Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja. 

Hvor lang tid tar det før det virker? 

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Linelotta skrev:

Hvor lang tid tar det før det virker? 

Hos meg tror jeg det pleier ta to uker. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Hos meg tror jeg det pleier ta to uker. 

Takk for tiden din Stjernestøv ❤️ 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...