Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Postet i feil kategori sist. Problemet er:

Hvis jeg ser på fantomtegninger av personer som er etterlyst for drap og grove forbrytelser kan jeg begynne å se likheter mellom dem og min mann. Noen ganger synes jeg selv jeg ligner og begynner å lure om jeg har gjort noe galt uten å huske det. Blir svært redd noen ganger. Problemet er at det har blitt en besettelse å kikke på slike bilder og å lese om drapssaker i mediene. Jeg fungerer ellers helt fornuftig, jobb og sosialt. Føler meg forvirret. 

Håper på svar(ikke stygge)

Anonymkode: d3707...4af

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noe svar og har ikke tenkt å gjøre narr av deg. Har du en psykisk lidelse som kan forklare dette?. Vet du innerst inne at det er tull??? .men likevell er du litt usikker... . Et det en besettelse eller klarer du ikke å la være?. Føler du ubehag av å lese eller kikke på  dette i media eller er det for å sjekke noe ?? . Hjelper noe av dette på angsten ?? 

Anonymkode: c36fa...c04

AnonymBruker
Skrevet

Sliter litt med depresjon, angst og tvangstanker. Er usikker på alt du spør om, men at det ikke hjelper for angsten kan jeg svare sikkert på. Jeg har nok ikke gjort noe slik, men noen ganger synes jeg å ligne slik på et par fantomtegninger. Spør du fordi du ble usikker om jeg har gjort noe kriminelt? Takk for at du svarte meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet med 100% sikkerhet at du ikke er skyldig . Jeg lurte egentlig bare på dette med tvangstanker . Samtidig opplever jeg at du er litt engstelig og på vakt. Jeg er ingen ekspert men har hatt lignede tanker. For min del var det en blanding av depresjon og tvang. Hadde mye tankekjør  og skyldfølelse. Skal ikke prøve å stille noe diagnose men vil bare si at jeg opplevde dette veldig vanskelig da jeg strevde med dette . Og jeg kunne ikke klare å stoppe det uten hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe svar og har ikke tenkt å gjøre narr av deg. Har du en psykisk lidelse som kan forklare dette?. Vet du innerst inne at det er tull??? .men likevell er du litt usikker... . Et det en besettelse eller klarer du ikke å la være?. Føler du ubehag av å lese eller kikke på  dette i media eller er det for å sjekke noe ?? . Hjelper noe av dette på angsten ?? 

Å tusen takk for at du ikke ble mistenkelig mot meg. Nå tenkte jeg at du gjerne kontaktet administrasjon

/eller var dem, for å undersøke meg nærmere. Eller at du var en pårørende til et uoppklart mord. Jeg er ikke typen til å gjøre slik i det hele tatt, men jeg lest så mye og studert masse slike bilder og begynte da å tvile på alt. Akkurat som om jeg så et kjent fjes som jeg allikevel ikke klarte å plassere helt. Så begynte jeg å tenke: er det meg selv jeg føler jeg ser. Osv. Jeg er nok veldig engstelig av meg. Jeg sliter med tankekjør slik du sa du opplevde. Hvordan fikk du hjelp? Er ikke redd for å få en diagnose. Takk igjen for at du svarte meg.

AnonymBruker
Skrevet

Bare slapp helt av:). Jeg har en tvangslidelse. Og fikk hjelp av en ekspert på det. Trodde at alle jeg tok i eller snakket med døde pga meg . Så jeg noe om sykdom på TV var det i mitt hode min feil. Jeg var i grunnen skyld i det meste :). Egentlig forstod jeg at det ikke var sant men følelsene mine reagerte som om det var sant. Jeg kan ikke si om det er tvangstanker du har . Men gå å snakk med noen som kan hjelpe deg å finne ut hva du sliter med. Du trenger ikke å ha det slik . 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes dette høres ut som et symptom i din tvangslidelse.

AnonymBruker
Skrevet

Uff, hørtes ikke godt ut slik du hadde det heller. Så godt du fikk hjelp for dette. Skal ta kontakt med fastlegen på mandag. Takk for støtten, du er god😊

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg synes dette høres ut som et symptom i din tvangslidelse.

Takk NHD, setter pris på at du svarte meg. Kunne du ha vært så snill å slettet dette innlegget. Jeg ble veldig redd for at noen andre skal mistenke meg. At noen tenker jeg bare ble redd og og derfor kommer med unnskyldninger. Var uansett godt å få svar:-)

AnonymBruker
Skrevet

Du er helt trygg. Sov godt. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan bestille wm slette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...