Gå til innhold

Ritalin for søvn. NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk høre en historie om en person som hadde prøvd Felleskatalogen fra Å til Å. Hadde PTSD egentlig. Store søvnproblemer, nesten null søvn. Den personen fikk prøve Ritalin og fikk søvnen tilbake.

Ser at tablettene kan brukes mot narkolepsi. 

Er det noe du har hørt om før? At pasienter får tilbake søvn på Ritalin?

Hva skal til for å få prøve den utenfor ADHD-indikasjonen? Skal til psykiater på tirsdag og skal fortelle om denne erfaringen fra en lege. Psykiater mener jo jeg har ADHD da, så på en måte er jeg innenfor indikasjon...

Skrevet

Om psykiateren mener du har adhd så må hen jo enten få det bekreftet/avkreftet eller gi deg medisiner og se om de fungerer. Det kan godt hende at søvnen blir bedre av ritalin. Men Ritalin kan ikke gis ut til noen uten en adhd- eller narkolepsidiagnose. Jeg ville uansett tatt det opp med psykiateren, spes siden hen mener du har adhd.

Skrevet

Takk for svar!

Ritalin ble skrevet ut til noen som ikke hadde noen av indikasjonsdiagnosene. Av en lege og en psykiater. 

Psykiateren har ikke tid til flere pasienter enda. Mulig åpning i februar/mars.

Skrevet
7 minutter siden, Psykojenta skrev:

Takk for svar!

Ritalin ble skrevet ut til noen som ikke hadde noen av indikasjonsdiagnosene. Av en lege og en psykiater. 

Psykiateren har ikke tid til flere pasienter enda. Mulig åpning i februar/mars.

I Norge? Hmm...det mener jeg ganske bestemt at ikke er lov. Men det betyr jo ikke at det ikke gjøres fordet ;)

Skulle du ikke til psykiater på tirsdag da?

Skrevet

Ja, i Norge dette har skjedd c",)

Jo, skal til psykiater, men han hadde kun tid til kort samtale angående medsa jeg allerede står på. Han ble satt inn pga fastlegen skulle ha permisjon et halvt år...bare Flax at psyk hadde tid til de samtalene. Utredning og sånn har han ikke tid til...ta meg inn som sin pasient hvis du forstår 😊

Skrevet

Jeg tror at hvis Ritalin hjelper på søvn, så er det ganske diagnostisk for ADHD (eller lignende sykdommer). 

Skrevet
8 minutter siden, Psykojenta skrev:

Ja, i Norge dette har skjedd c",)

Jo, skal til psykiater, men han hadde kun tid til kort samtale angående medsa jeg allerede står på. Han ble satt inn pga fastlegen skulle ha permisjon et halvt år...bare Flax at psyk hadde tid til de samtalene. Utredning og sånn har han ikke tid til...ta meg inn som sin pasient hvis du forstår 😊

Skjønner ;) Men kanskje han har tid til å henvise deg til nevropsykolog? Tar jo tid før man får time til en sånn også da, men da får du ihvertfall en utredning etterhvert.

Skrevet

Ja, skal høre med ham. Gleder meg litt til å møte han igjen. Han husker meg fra da han utreda og ga meds til barnet mitt. 2010/11. Møtte ham et par ganger bare.

Skrevet
6 minutter siden, Psykojenta skrev:

Ja, skal høre med ham. Gleder meg litt til å møte han igjen. Han husker meg fra da han utreda og ga meds til barnet mitt. 2010/11. Møtte ham et par ganger bare.

Oi, god hukommelse han da, eller kanskje du er en som det er verdt å huske ;) Lykke til på tirsdag :)

Skrevet

Er nok han som har god hukommelse, er ikke mye minneverdig hos meg...bortsett fra den klin kokos oppførselen min i perioder da😉

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...