Gå til innhold

NHD og normale? Hvordan er det vanlig å tenke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere som er friske det sånn som dette? Feks får jeg ofte en tanke så sier jeg til den tanken, hold kjeft ha deg vekk. Jeg krangler med meg selv. Mye. Samtidig så selvhenfører jeg, slik att jeg tolker ting som "tegn", feks en uskyldig ting som att jeg velver en åpen flaske matolje over benken, så tenker jeg dette er ett tegn på att "erkeengelen" ikke er fornøyd med meg. Samtidig så kan jeg se det ulogiske i det nå. Feks så satte jeg da en test til "erkeengelen" idag, om att noe måtte skje for att jeg fortsatt skulle tro på att hen var en kraft, og ikke bare min fantasi.

Samtidig så bekymrer jeg meg en hel masse, over ulike tema og jeg føler meg fortapt, og engestelig for att det skal komme en "katastrofe" dette kan være veldig forskjellige ting. For å unngå en slik katastrofe så føler jeg jeg må tenke riktig. Og luke ut andre tanker. Så da kjefter jeg med den "onde" selvdestruktive siden av meg selv, som kan komme med de værste ting. Sammen med disse "kranglene" så ser jeg da slike tegn som den veltede flasken med matolje, eller slike ting. Og masse andre slags tegn. Jeg tror ikke % på dette nå. Men da jeg var umedisinert fikk jeg følelsen av att disse tankene var implantert og slikt.

Jeg har blitt dårlig sosialt også, og når jeg ikke bekymrer meg, så kommer det masse ulogiske tankerekker, med mest skjellsord. Klarer ikke la være, det er som jeg ikke kan kontrollere min egen hjerne. Att jeg er "styrt" på en måte. Jeg tror ikke dette 100% nå, men må kjempe mot. Da det feks selv når jeg skriver dette kommer trussler og "tegnæ" fra den onde siden av meg. Tanker som ikke er mine tanker.

Jeg skriver dette nå fordi det har blitt værre i det siste. Og jeg ikke vil det skal ta "helt av" igjen, slik det gjorde før.

Får zyprexa 10mg og zoloft 150mg. Har diagnose schizofreni, men noen leger har ment att jeg har schizotyp lidelse, med ocd.

Er dette vanlig? jeg føler så ofte att jeg ikke har noe privatliv i mitt eget hode... Jeg føler hele tiden ansvar for å tenke rett, slik att ting ikke kan bli brukt mot meg...

Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: b524a...c53

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er ikke vanlig tankegang. Ta kontakt med din psykiater på mandag for å få mer hjelp.

AnonymBruker
Skrevet
På ‎07‎.‎01‎.‎2017 den 20.20, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Dette er ikke vanlig tankegang. Ta kontakt med din psykiater på mandag for å få mer hjelp.

Takk for svar. Har ikke psykiater eller kontakt med psykiatrisk for tiden, men jeg kan prøve fastlegen.

Anonymkode: b524a...c53

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...