Gå til innhold

Psykologpraksis(?)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg slik at jeg er dårlig med blikkontakt med andre mennesker. Jeg går til jevnlige samtaler hos psykolog på DPS. Det funker veldig godt.. Jeg lurte på om det gjør noe for behandler at jeg ikke ser denne personen i øynene når jeg prater? Jeg er relativt dårlig til det, uansett hva vi prater om. Jeg har irritert meg over det en stund, og jeg vil jo se denne personen i øynene når jeg prater, men det er vanskelig. Er dette noe en psykolog irriterer seg over? Viser jeg lite interesse når jeg gir lite blikkontakt? Bør jeg lære meg det?

Det er en ting til. Jeg føler et ekstremt press når jeg skal inn til timen, og jeg blir utrolig og skjelver fordi jeg ikke vet hva jeg skal si. Jeg føler at jeg må ha gjort noe alvorlig\selvdestruktivt hvis jeg skal ta opp et tema i timen, alt annet er jo bagateller føler jeg. Jeg må prate nesten hele timen, og jeg føler at jeg må finne nye tema å prate om hver gang jeg treffer behandler. Det er en dyktig behandler som vet hva hun driver med, men uansett liksom. Skal det være sånn? Er det vanlig at pasient eller psykologen prater?

Er det lov med følelsesutbrudd? Å grine mye, og være svært stresset pga noe som er vanskelig å ta opp, men samtidig nødvendig? Eller bør jeg være adekvat, rolig, og holde meg på matta?

Anonymkode: 9ea1b...e97

Skrevet

Det er lov med følelsesutbrudd, grining og å være stresset i timene over ting som er vanskelig å ta opp. Det er helt normalt. Jeg synes ikke du skal holde noe tilbake.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...