Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gikk en gang til en psykolog som satt med beina på skrivebordet og bladde i avisen i timene. Er det slikt behandlere gjør for å provosere fram en eller annen  reaksjon fra pasientene, eller er det bare sløvt?

AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende høres ut til å ha vært veldig preget av elitetekningelitetenking

Anonymkode: 08975...7ff

Gjest Gargamel
Skrevet
4 timer siden, Villanda skrev:

Gikk en gang til en psykolog som satt med beina på skrivebordet og bladde i avisen i timene. Er det slikt behandlere gjør for å provosere fram en eller annen  reaksjon fra pasientene, eller er det bare sløvt?

Det høres ut som en likegyldig og ubrukelig person.

Man kan provosere frem reaksjoner ved å være sløv. En passende reaksjon mot denne psykologen ville vært å rapportere oppførselen til sjefen hans/hennes.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Bare en ting å si: Totalt uakseptabelt.

Skrevet (endret)

Jeg tenker at det er veldig situasjonsbetinget. En behandler jeg hadde var veldig laid-back, satt litt med beina på bordet iblant, lo veldig mye, delte ut high fives osv. I en sånn uformell setting synes jeg det er mer greit. Jeg var også rimelig mye bedre da, og det var mye humor i timene. Men han kunne også være alvorlig når det trengtes. 

At noen sitter med beina på bordet og leser nyheter når noen snakker om noe som er vondt, synes jeg er uakseptabelt og respektløst. 

Men som alt annet er det viktig å ikke ta ting ut av kontekst. Situasjonen ellers betyr mye. Skjedde dette under en "tung prat" eller mens du fylte ut et skjema og jobbet på egen hånd, for eksempel?

Endret av issomethingwrong
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tolket det som total uinteresse fra behandleren, og sikkert blitt rimelig usikker der jeg satt. En ting er å sitte bakoverlent i stolen, det kan vel under visse omstendigheter være tegn på at vedkommende føler seg avslappet, og må være greit om man har en litt uformell/mindre alvorlig samtale. Men beina på bordet, og nesen ned i avisen? Respektløst.

Noen leger kunne sikkert vært tjent med et lynkurs i kroppsspråk, slik at de blir mer oppmerksom på hva de kommuniserer. Gitt at de faktisk ikke er klar over hva de "sier" til pasientene da, det kan jo hende fyren bare gav f..en.

Anonymkode: f18b6...664

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var hos en psykiater som sovnet helt første timen jeg var hos han, ble første og siste gang.

Ikke beklaget han seg heller.

Anonymkode: 7b240...d14

AnonymBruker
Skrevet

Det var som en pasient sa på venterommet

Vi rammes visst alle mer eller mindre av svartedauen i dag da det var meldt om sygdom i klinikken

Alt er bare blitt et politisk spill i våre dager synes jeg det virker som og kanskje behandlerne også tenker sånne tanker

Juksemaker pipelort tenker nå jeg

Men tror vi alle gjør så godt vi kan i den situasjon vi til enhver tid er Ingen har selvsagt noen garantier for noe

Husker jeg var på et møte en gang som tillitsvalgt og motparten satt og kastet papirfly Var visstnok jurister Leger er vel verken bedre eller værre

Man hører så mangt

Anonymkode: 08975...7ff

AnonymBruker
Skrevet

Var hos en terapaut som likte å se humoren i det meste . Satt litt tilbakelent og vippet på stolen. T-skjorten var for kort og jeg kunne se magen hans... Han smilte og tøyset litt. Jeg skulle liksom prøve å snakke om incest... 

Anonymkode: 52676...64a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...