Gå til innhold

NHD: prazosin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Finnes det noe tilsvarende dette i Norge. Hørte fra en venn i utlandet som også hadde ptsd at dett funket veldig bra. Lrste litt om det og det virker jo veldig effektivt... Finnes det noe tilsvarende her i Norge?

Anonymkode: 358ad...f4c

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det fantes før under navnet Peripress (Pfizer). Du kan ringe/skrive til dem og høre om det kan skaffes på registreringsfritak.

Skrevet

Jeg bruker minipress som jeg føler hjelper. Fikk avslag for å få det på blå resept men det skal søkes om på nytt igjen. Eneste er at det kan gjøre at blodtrykket blir for lavt. Jeg plages litt med det men holder det ut. 

Skrevet
3 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det fantes før under navnet Peripress (Pfizer). Du kan ringe/skrive til dem og høre om det kan skaffes på registreringsfritak.

Jeg har lurt litt på slike medisiner som dette, altså enten antiadrenergika eller alfablokkere, i angstbehandling. Rent intuitivt skulle man jo tro at medisiner som hemmer adrenerg virkning var effektive anxiolytika (alfablokkere særlig, men også til en viss grad betablokkere og klonidin). Så godt som alle AP har jo også denne effekten. 

Hvorfor brukes ikke slike medisiner mer i psykiatrien? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...