Gå til innhold

Selv om det er bra for noen, trenger det ikke være bra for alle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://www.dn.no/d2/2016/12/29/1017/helse/den-morke-siden

Jeg har flere ganger blitt oppfordret til mindfulness. Men det fungerer dårlig for meg. Jeg blir frustrert og føler andre mener at jeg ikke prøver nok.

Jeg skulle ønske at andre forstod at selv om det fungerer på noen så trenger det ikke å fungere for alle. Tror dette gjelder i mer enn yoga og meditasjon.

Anonymkode: 9fee0...dac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sååå enig. Tørr ikke si noe negativt om det inne på et psykologforum. Som å " banne i kirken". 

Anonymkode: 82ada...e4b

Gjest Kanuttius
Skrevet (endret)

Jeg har hatt stor nytte av både yoga og meditasjon og div teknikker mentalt MEN, det er en grense for hvor mange slike teknikker man kan sjonglere. For meg ble det for mye. Jeg klarer ikke ha noe igjen når jeg må bruke meditasjonsteknikker  for både søvn, avslapning/ro, en for å stå i køa på rema, en for å komme seg på jobb, fire for å klare jobbdagen (kanskje flere hvis dagen er heftig) og samtidig skal man ha et bevisst forhold til mat og mosjon. Det tar jo all tid og tapper en på sikt like mye som om man karrer seg gjennom dagen med angsten. 

Men som sagt, i moderat omfang kan yoga og meditasjon være veldig nyttig. 

Samme med jobb. Det er ikke en selvfølge at jobb er noe positivt. Det kommer helt an på kollegaer, kunder osv 

Endret av Kanuttius

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...