Gå til innhold

Droppe dagsenteret?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke, men hun kunne jo ha ringt og spurt hvordan det går? Men jeg tror ikke hun liker meg, var koordinatoren  til min sønn.

Tror du virkelig at det spiller noen stor rolle så mange år etter?  Hvis hun misliker deg, kunne hun antakelig sluppet å være kontakten din hvis hun ba om det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Akkurat nå, laban skrev:

Tror du virkelig at det spiller noen stor rolle så mange år etter?  Hvis hun misliker deg, kunne hun antakelig sluppet å være kontakten din hvis hun ba om det? 

Hm. Men en dust der nede sa jeg hadde fått henne til kontakt, så jeg ringte henne. Nei jeg hadde ikke fått noen kontakt, men hun kunne godt ha meg hadde sjefen sagt. Skitt! Og jeg fikk henne en gang før hun ble koordinator for sønnen min, det gikk bare ikke. Da fikk jeg to andre. De var nå greie nok de, fikk meg ut og brydde seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hm. Men en dust der nede sa jeg hadde fått henne til kontakt, så jeg ringte henne. Nei jeg hadde ikke fått noen kontakt, men hun kunne godt ha meg hadde sjefen sagt. Skitt! Og jeg fikk henne en gang før hun ble koordinator for sønnen min, det gikk bare ikke. Da fikk jeg to andre. De var nå greie nok de, fikk meg ut og brydde seg. 

Men du må jo gjøre litt selv også da.. Du kan ikke forvente at andre skal gjøre all jobben for deg inkl dra deg ut, litt innsats må du gjøre.

Anonymkode: 48d46...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du må jo gjøre litt selv også da.. Du kan ikke forvente at andre skal gjøre all jobben for deg inkl dra deg ut, litt innsats må du gjøre.

Anonymkode: 48d46...769

Jada! Men jeg får ikke til en dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Sykepleieren ringte nå, psykiateren vil jeg skulle ta 37 mg latuda. Fuck! Som om jeg vil det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, stjernestøv skrev:

De andre som har kontakt på dagsenteret får telefon om hvordan det går osv, blir tatt med på tur og på cafe.

Hvis du kjenner noen som skal ut med en kontakt fra dagsenteret som du liker bedre - går det an at du blir med dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Akkurat nå, laban skrev:

Hvis du kjenner noen som skal ut med en kontakt fra dagsenteret som du liker bedre - går det an at du blir med dem? 

Kan jo ikke bare presse meg på andre heller. Men må definitivt bytte kontakt før eller senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Kan jo ikke bare presse meg på andre heller.  

Hvorfor tror du det vil bli oppfattet som press, hvis det er noen du kjenner fra før som sliter med liknende problemer?  Hadde du ikke selv likt bedre å gå tur sammen med både en bekjent og en støttekontakt, framfor bare en kontakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja jeg vil ha et liv men innser at det går ikke, jeg gir opp! 

De andre som har kontakt på dagsenteret får telefon om hvordan det går osv, blir tatt med på tur og på cafe. Min kontakt driter i meg, hun er ei merr. Og det er ikke bare noe jeg sier, ingen av de andre heller liker min kontakt. 

Kjære deg, det er jo du som driter i dem jo! :) Ser du ikke dét selv?

Dagsenteret ér der og tar deg i mot deg når du ønsker, de har til og med vært på hjemmebesøk hos deg. Det er du som dropper avtaler og skulker timene, det er jo akkurat det denne tråden handler om også, sant. Du ønsker "godkjennelse" fra oss på dol om å la være å gå, og så blir du fortvilet når du ikke får støtte til dette.

Så lenge du ikke vil møte opp er det lite de på dagsenteret kan gjøre. De mener imidlertid at du skal komme, vi mener at du skal gå, psykiateren din råder deg til å gå, sykepleieren råder deg til å gå, samboeren din ønsker at du skal gå - alle ønsker dette, men det hjelper ikke så lenge du selv ikke vil og skulker unna. Dersom du tar i mot hjelpen er jeg sikker på at du vil du få mye hjelp, men som Laban sier - du må ønske dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, laban skrev:

Hvorfor tror du det vil bli oppfattet som press, hvis det er noen du kjenner fra før som sliter med liknende problemer?  Hadde du ikke selv likt bedre å gå tur sammen med både en bekjent og en støttekontakt, framfor bare en kontakt?

Jeg vet at de liker å ha kontaktene sine for seg selv, den tiden de har. De har kanskje ting de vil ta opp osv. Men jeg vet han jeg var på besøk hos på fredag ikke er fornøyd med sine kontakter, han har to og vil bytte. Da begynner de å snakke om innleggelse osv, tror ingen av dem er helt gode. Kanskje holde meg unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Kayia skrev:

Kjære deg, det er jo du som driter i dem jo! :) Ser du ikke dét selv?

Dagsenteret ér der og tar deg i mot deg når du ønsker, de har til og med vært på hjemmebesøk hos deg. Det er du som dropper avtaler og skulker timene, det er jo akkurat det denne tråden handler om også, sant. Du ønsker "godkjennelse" fra oss på dol om å la være å gå, og så blir du fortvilet når du ikke får støtte til dette.

Så lenge du ikke vil møte opp er det lite de på dagsenteret kan gjøre. De mener imidlertid at du skal komme, vi mener at du skal gå, psykiateren din råder deg til å gå, sykepleieren råder deg til å gå, samboeren din ønsker at du skal gå - alle ønsker dette, men det hjelper ikke så lenge du selv ikke vil og skulker unna. Dersom du tar i mot hjelpen er jeg sikker på at du vil du få mye hjelp, men som Laban sier - du må ønske dette selv.

Før når jeg hadde kontaker der ringte de meg og spurte hvordan det gikk, om vi skulle treffes osv. Men da var jo ungene små, er ikke så nøye nå lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja vival ja, har ingen bivirkninger av dem. 

Avhengighet kan komme til å bli en lei bivirkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg vet at de liker å ha kontaktene sine for seg selv, den tiden de har. De har kanskje ting de vil ta opp osv. Men jeg vet han jeg var på besøk hos på fredag ikke er fornøyd med sine kontakter, han har to og vil bytte. Da begynner de å snakke om innleggelse osv, tror ingen av dem er helt gode. Kanskje holde meg unna. 

OK, jeg vet ikke hvordan sånt fungerer.  Men hvis det er flere av dere som vil bytte, kan dere jo melde fra til dagsenteret samtidig, så kanskje det ordner seg.  Det er jo ikke sikkert at han misliker de samme personene som du og omvendt.

Det er vel ikke så rart om ansatte på et DPS kan komme til å nevne innleggelse, det trenger ikke bety at det er noe galt med dem.  Ikke gjør andre brukeres erfaringer til dine før du har prøvd selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, laban skrev:

OK, jeg vet ikke hvordan sånt fungerer.  Men hvis det er flere av dere som vil bytte, kan dere jo melde fra til dagsenteret samtidig, så kanskje det ordner seg.  Det er jo ikke sikkert at han misliker de samme personene som du og omvendt.

Det er vel ikke så rart om ansatte på et DPS kan komme til å nevne innleggelse, det trenger ikke bety at det er noe galt med dem.  Ikke gjør andre brukeres erfaringer til dine før du har prøvd selv.  

Alle misliker min kontakt. Ei sa vi skulle bundet henne fast og kjørt henne langt vekk, og latt henne bli der. 

De er ikke ansatte på DPS men på dagsenteret jeg vet han ikke trenger innleggelse. Men man skal jo være nikkedukker, ellers er det sykt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jada! Men jeg får ikke til en dritt!

Klarer du ingenting selv? Klarer du å lage mat til deg selv, dusje osv?

Anonymkode: 48d46...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Gjest låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...