Gå til innhold

Sykehusbesøk-dumt av meg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Valgte å ta alle Seroquel jeg hadde liggende i går kveld. Alt toppet seg og hjernen min sa at nok er nok. Dessverre ble det bare 2.5 gram jeg inntok.

Jeg hadde en samtale med en krisetelefon hvor jeg etterhvert ble oppfordret til å ta kontakt med legevakt. Jeg måtte tenke på barnet mitt og hun jeg pratet med trykket vel på de rette knappene, for jeg ringte legevakt en times tid etter inntak. Ambulanse kom og sa jeg var kategori oransje pga høy puls og kom direkte på sykehuset.

I dag hadde jeg en liten samtale med en person fra AAT mens jeg var på sykehuset. Ble skrevet ut og sendt hjem. Nå har ikke jeg medisiner her, bortsett fra noen antidepressiva.

Spørsmål 1. Hvor lenge skal jeg vente med å ta Seroquel etter noe sånt?

Spm.2. Skal jeg ta antidepressiva i morgen? Fikk ikke det på sykehuset på morgenen i dag.

Spm.3. Blir litt fortelling og litt spørsmål

Da jeg skrev til kommunen(det er de som leverer ut medisiner ukentlig til meg) angående at jeg ikke hadde medisinen her, fikk jeg bare er OK til svar. Er det sånn man skal bli behandlet? Jeg har aldri gjort noe intox eller andre forsøk før, så føler reaksjonen ble litt rar. Jeg hadde pratet med kommunen flere ganger i løpet av uken hvor jeg utrykte at jeg slet veldig. Den siste kontakten med dem fikk jeg beskjed om å finne og å bruke krisetelefon.var det noe mer kunne jeg kontakte legevakt. Kommunen skulle ringe i dag, men har ikke hørt noe fra dem.(nei, jeg føler ikke jeg har maset på dem; kontaktet dem på onsdag kveld og på fredag kveld; de har vel vakttelefon for en grunn?? - på onsdag fikk jeg prate litt, på fredag fikk jeg bare en sms om at de skulle se om det var noen som kunne sende en sms utpå dagen lørdag-ingen samtale da jeg også fikk beskjed om at tunge samtaler ikke foretas på kvelden)

Nå føler jeg egentlig bare på at med personlighetsforstyrrelse som en av diagnosene, er jeg ikke vits å høre på. Jeg har følt meg i en depressiv, men blandet episode siden uken før jul.

Fikk også beskjed av ene sykepleieren på sykehuset at jeg måtte snu tankene, at jeg blir deppa når jeg tenker depressive tanker- og motsatt. Akkurat om om det er noe jeg fint kan styre selv. jeg har i utgangspunktet en Bipolar-diagnose som de lærde strides om. Jeg synes ikke det er bare bare å endre tankene sånn. Det går i perioder hvor det å snu sånt er lett(ere) enn andre perioder. Hun sa også at det som har skjedd, har skjedd og kunne ikke gjøres noe med, så nå var det bare å tenke positivt.

Nå håper jeg at jeg ikke bare blir dømt for det jeg gjorde i går. Det var ikke et lett valg da, og slettes ikke lett å dele det her nå. 

Jeg vet at jeg dessverre blir gjenkjent av noen av dere, men håper likevel på å ikke bli dømt! Dømmer meg hardt selv for å bruke ressurser den siste tiden andre trengte mye mer enn meg. MTP kommunen og sykehuset- spesielt sykehuset. Burde ikke gjort ting på denne måten. 

Anonymkode: ffe2f...fef

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan starte med Seroquel på tirsdag og med antidepressiva i morgen mandag.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Du kan starte med Seroquel på tirsdag og med antidepressiva i morgen mandag.

Tusen takk for raskt svar, setter stor pris på det 😊

Anonymkode: ffe2f...fef

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...