Gå til innhold

Blodpropp/begrenset blodgjennomstrømming

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å få vondt i underarmen etter veneflon satt i "blodprøveåren "?

Det er ømt, varmt, litt rødlig ved en blodåre. Tror ikke det er samme åre som de stakk i da dette er litt lenger nede på underarmen. De stakk veneflonen i albuebøyen eller hva jeg skal kalle det.  I tillegg kjennes åren nede på underarmen "stram" ut, ca 3cm. Har og problemer med å rette ut armen pga stramheten/ømheten.

Eller er dette psykisk som alt annet for tiden?

Angst?

Anonymkode: 059c5...c35

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet det kanskje ikke er psykiatritema.  Spesielt hvis det ikke skyldes angst eller lignende, men er litt bekymret.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når en stikker en når inn i en blodåre, blir det et sår, og ofte også en liten blødning ut i vevet. Det gjør vondt noen dager.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.

Det er bare det at det er ikke på samme plass/ser ikke ut til å være samme åren. Vant til å bli blå og smerter om en ikke holder hardt nok når veneflonen blir tatt ut, så det er jeg klar over. Fikk tross alt ECT for en del år siden og da veneflon tre ganger i uka i fem uker.

Jeg får vente å se noen dager.

Takk igjen!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har hatt veneflon før så vet du jo hva som er vanlig . Hvis det øker på og blir mer rødt , varmt og hevelse ville jeg ha fått det undersøkt. Men så er jeg ingen lege :)

Anonymkode: 05a8a...e88

Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Når en stikker en når inn i en blodåre, blir det et sår, og ofte også en liten blødning ut i vevet. Det gjør vondt noen dager.

Du kan søke på tromoflebitt og se om det ligner på det.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Villanda skrev:

Du kan søke på tromoflebitt og se om det ligner på det.

Ja, det ligner litt bortsett fra at det ser ut som det er et tilfelle i samme åre som kanylen ble stukket. Det er ikke dette, men skal se det an noen dager. Jeg er heller ikke særlig blå ved og ikke noe rundt i nærheten av stikkstedet så jeg presset "riktig" da veneflonen ble fjernet.

Sikkert bare angst og noe ufarlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...