Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg har gått til psykolog før med bra utbytte, og jeg er pliktoppfyllende ift det å møte til timer osv. Ser bare ikke helt poenget. Hva er vitsen? Tror jeg har mistet litt håpet på bedring etter at jeg ble dårlig igjen. Føler det blir feil av meg å gå i behandling når jeg ikke har tro på behandleren før første møte en gang. 

Anonymkode: 427ae...58f

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Din manglende tro på behandlingen tror jeg skyldes depresjonen. Jeg synes du skal gi deg selv en sjanse til :-)

Skrevet

Jeg er glad for at din beskrivelse av behandlingsforløpet stemmer 100% overens behandlingen jeg mottar på DPS :) 

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Vanligvis er det en ganske krevende jobb å endre på viktige ting i livet inkl en selv. Du må spørre deg selv om du er villig til å prioritere behandlingen. Vil du møte på timene også de dagene du ikke har lyst? Vil du gjøre hjemmeoppgavene? Hvis du ikke er motivert, er det lite sannsynlig at du får særlig utbytte av behandlingen.

Men hva da når psyken går opp og ned??? Når man venter i månedsvis på å komme til behandler. Når lege og NAV endelig kan krysse av på at du er i behandling . Hvis du akkurat da er for dårlig til samtaleterapi. At hodet er kaos og angsten og tvangstankene raser i kroppen. At man tenker mest på at man tok behandleren i hånden og har katastrofetanker om smittet og død.. Når det eneste man ønsker selv  er å dø .  Når man er på vakt for hvert ord fordi man følte seg så mye dårligere etter samtalen . Det ville prege meg døgnet rundt i dagesvis .. Hadde ofte"pauser " fra terapien fordi jeg ble så " traumstisert " av det. Det ble ikke gjort noe for at jeg skulle føle meg trygg, jeg fikk ingen informasjon om hvordan ting fungerte , det var uforutsigbart.. Ingen fortalte meg hva som var forventet av meg. Osv. Jeg ble 100% dårligere av å gå der. Har siden gått til en terapaut  der ting fungerte slik du beskriver i starten. Jeg fortalte mer til denne terapeuten på en time en jeg hadde klart å si på to år hos den første. Jeg ble umiddelbart mye tryggere og bedre. Bare pga informasjon, kommunikasjon , forutsigbarhet , at terapeuten forstod lidelsen min, at terapeuten ikke var passiv aggressiv men møtte meg med vennlig respekt. At terapeuten gav meg oppgaver og sa hva hun forventet av meg. At jeg turde å si alt uten å få nedlatende kommentarer osv. Jeg går nå til en eldre psykiater . Han er forståelsesfull og trygg. Er ikke så mye plan i behandlingen akkurat nå. Jeg bruker enda begynnelsen av timen på å roe ned angsten. Regulerer litt på medisiner, hjelper meg i forhold til Nav. Jeg begynner nå etter lang tid å bli trygg. Tror faktisk at han vil mitt beste. Ting går bedre ....

Anonymkode: 8e481...175

Skrevet

Jeg håper admin vil klistre denne viktige tråden eller legge den i tråden "verdt å lese" slik at også nye brukere leser den.

Takk til NHD for denne tråden. 

Skrevet
1 time siden, MxxM skrev:

Jeg håper admin vil klistre denne viktige tråden eller legge den i tråden "verdt å lese" slik at også nye brukere leser den.

Takk til NHD for denne tråden. 

Dette emnet er såpass viktig at den bør få en tegnestift på seg og ligge for seg selv!øverst i forumet for psykiatri

Skrevet
7 minutter siden, Psykojenta skrev:

Dette emnet er såpass viktig at den bør få en tegnestift på seg og ligge for seg selv!øverst i forumet for psykiatri

Fint å se at flere synes det samme. Jeg har vært her i mange år og sett at det er mange som ikke kommer videre fordi de ikke vet ting og tang. Jeg håper at denne tråden kan bidra litt i riktig retning. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Startinnlegget (ikke tråden) vil etterhvert komme under "Verdt å lese".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...