Gå til innhold

NHD: farlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Dette passer ikke helt innunder psykiatri, men siden jeg sliter med hypokondri, og dette gir meg angst, så spør jeg deg likevel.
I dag badet jeg i klorvann for første gang på flere år. Jeg svømte i en times tid, og ble også litt andpusten. Etter at jeg svømte har jeg kjent ubehag i luftveiene. Som om luftrøret er litt tørt, og også bak i nesa. Jeg kjenner ubehag når jeg puster, som om pusten irriterer de tørre slimhinnene. Det kjennes også som om jeg smaker med luftrøret. Litt rar smaks og lukt-fornemmelse. Lurer på om jeg kan ha inhalert klor da jeg svømte, rett over vannoverflaten, og at kloret at irritert luftveiene mine. Har pustet inn vanndamp etterpå for å prøve å fukte og rense luftveiene. Nå er jeg redd for at dette skal kunne gi meg lungebetennelse eller lungekreft :s Er jeg veldig sensitiv til klor blitt, eller kanskje de bruker litt vel mye klor i vannet. Huden og øynene er ikke irritert eller påvirket. Kun de øvre luftveier. Ville du rådet meg til å slutte å oppholde meg i svømmehall, eller er det bare en lett irritasjon som ikke er noe å bry seg om? Setter pris på svar. Hilsen hypokonderen (som for øvrig ikke finner på symptomer, altså). 

Anonymkode: 65027...4c5

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å gå i svømmehallen så ofte du har anledning :-)

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg vil anbefale deg å gå i svømmehallen så ofte du har anledning :-)

Du er 100% sikker på at jeg ikke skader helsen min? 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja :-)

AnonymBruker
Skrevet

Ok.
Tusen takk for denne tjenesten, Nils Håvard. Du svarer nesten alltid, og nesten alltid kjapt i tillegg. Jeg setter veldig pris på det :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...