Gå til innhold

Kosthold og psykisk helse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har lagt om kosten og fått reduksjon av angst eller depresjon?

Anonymkode: c21cd...e38

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å legge om kostholdet, det gikk veldig fint frem til jul da jeg begynte å få det vanskelig. Nå klarer jeg ikke å komme inn på riktig spor lenger - selv om jeg med fornuften vet at jeg hadde det bedre psykisk i perioden det gikk bra.

Følte meg lettere til sinns, så i mitt tilfelle hjalp det definitivt på psyken - OG på stemningen hjemme. Anbefaler å prøve det. Håper at jeg klarer å komme inn på riktig spor igjen selv. 

Lykke til :) 

Anonymkode: 11283...4d5

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har lagt om kosten og fått reduksjon av angst eller depresjon?

Anonymkode: c21cd...e38

Det er flere med angst som har hatt nytte av å redusere på sukker, koffein (primært kveld), og spesielt raske karbohydrater( og vektlagt et mer stabilt blodsukker over tid). Ikke at dette alene vil være nøkkelen men i blant handler det om de bitte små grepene man gjør som samlet sett kan ha en verdi og effekt.

Skrevet

Støtter XbellaX og AnonymBruker i det de skriver.

En annen fordel med å legge om kostholdet at det kan hjelpe på muskelsmerter.  Ser det godt i perioder jeg spiser veldig usunt (spise kick), da har jeg også mer muskelsmerter. Dessuten så får jeg mer lyst til å bevege meg når jeg greier å spise sunt. 

Merker det godt at kroppen liker det sunne best ja.  Jobber selv med å komme inn på rett spor igjen. 

Skrevet
35 minutter siden, emilie321 skrev:

Støtter XbellaX og AnonymBruker i det de skriver.

En annen fordel med å legge om kostholdet at det kan hjelpe på muskelsmerter.  Ser det godt i perioder jeg spiser veldig usunt (spise kick), da har jeg også mer muskelsmerter. Dessuten så får jeg mer lyst til å bevege meg når jeg greier å spise sunt. 

Merker det godt at kroppen liker det sunne best ja.  Jobber selv med å komme inn på rett spor igjen. 

Jeg har også begynt å få tilbake muskelsmerter i stadig større grad men tenkt at det skyldes manglende trening. Kanskje har det en sammenheng med kostholdet slik du sier, for jeg hadde ikke hatt det så bra fysisk på lenge da jeg hadde et sunt kosthold (da hadde jeg også trent regelmessig i et halvt år men likevel hadde jeg daglige smerter i nakken). Jeg fungerte godt på jobb igjen i perioden med sunt kosthold også. Takk for tips :)

Anonymkode: 11283...4d5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...