Gå til innhold

Min erfaring med psykiater .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her på dol snakkes det mye om terapi og viktigheten av dette. At hvis jeg bare jobber godt i terapii så skal jeg  overvinne både angst , depresjon , tvang og traumer. Dette er min erfaring med terapi : Man snakkes 45 min en gang hver mnd. Der 10 min går til. "Hvordan har du det , fint vær i dag"😊. 5 min til å snakke om hvordan det går hjemme. Så har jeg 10 min til å prøve forklare de tusen tankene og følelsene som har vært der siden sist . Så blir det bare : " æÆ , det går litt sånn opp og ned ".  Eller noen ganger har jeg prøvd å " pugge" det jeg skal si . Da kommer det ut en flom av ord... Så har psykiateren noen litt filosofisk fakta rundt det jeg sier eller helst noe helt annet hun selv synes er interessant å snakke om... Ofte forstår jeg ikke helt hva hun mener  men jeg er for høflig til å spørre. Da det er 10 min igjen av timen begynner hun å se på klokken. Skjuler en gjesp og flakker med blikket. Vi blir enig om å forsette samme dose medisin. Så går resten av  tiden til å betale og avtale ny time om en mnd. Jeg sier ikke at det er noe galt med dette, er en trygghet for meg. Er redd for å miste plassen også, med alle som står på venteliste..... 

Anonymkode: ae332...a5e

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

"Av måneskinn gror ingenting".

En kan ikke forvente klar bedring av betydelige problemer med en time hver måned. Beklager.

Skrevet
9 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

"Av måneskinn gror ingenting".

En kan ikke forvente klar bedring av betydelige problemer med en time hver måned. Beklager.

Kanskje derfor jeg sitter her etter noen  år i systemet. Uføretrygdet og uten håp for fremtiden. Mistet meg selv fulstendig i prossessen. Hvor er den  ressurssterke , yrkesaktive trebarnsmoren blitt av?. 

Skrevet
1 minutt siden, WimWamNamLam skrev:

Beklager. Svaret mitt var ikke for å gi deg mistillit, men man må vel bare finne riktig psykiater (kanskje deg selv?) og ha tid og egenkjærlighet. 

Helt greit. Godt med en liten " utblåsning".:). Tror det er mange fantastiske behandlere i systemet. ( det tenker jeg du også vet). Og fordi jeg er helsearbeider selv var jeg også veldig forståelsesfull det meste av tiden. Men det var ikke så lett å være " på andre siden som jeg trodde " .:rolleyes:. Så i min " forståelsesfullhet" unskylder jeg dem med travelthet,  sprengt kapasitet , at det egentlig er mitt ansvar osv. Og alt det er riktig. Men noen ganger er det litt sårt å være " offer " for denne manglende kapasiteten  i systemet. Og noen ganger vet jeg at ikke alt er mitt ansvar og min feil. Da er der naturlig reaksjon å føle både frustrasjon og sinne ( noe som faktisk er et tegn på hjelpesløshet) når man føler at man ikke blir hørt. Føler derfor at det har vært sååå godt med DOL.. NHD har sagt at han tåler at noen stiller spørsmål ved ting... Beklager sen tilbakemelding , går litt seint for meg på dataen... Hører til" potetkjellerens" tid . :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...