Gå til innhold

Jeg har ikke sosial angst

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutes ago, Master said:

At du ikke er fornøyd med livet er nå en annen problemstilling.

Nei, det er det ikke. Hva er vitsen med å søke hjelp om man er fornøyd med livet? Hvis man ikke er fornøyd med livet, kan man ønske om hjelp tli å bli fornøyd.

Anonymkode: 840c4...f02

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er det ikke. Hva er vitsen med å søke hjelp om man er fornøyd med livet? Hvis man ikke er fornøyd med livet, kan man ønske om hjelp tli å bli fornøyd.

Jeg er meget fornøyd med livet med søkte fortsatt hjelp. 1) For å få det enda bedre og 2) For å få hjelp med utfordringet det innebærer.

Det finnes mange som er uføretrygdet som er fornøyd med livet. Akseptere det som er kan være en god start.

Skrevet
Just now, Master said:

Jeg er meget fornøyd med livet med søkte fortsatt hjelp. 1) For å få det enda bedre og 2) For å få hjelp med utfordringet det innebærer.

Det finnes mange som er uføretrygdet som er fornøyd med livet. Akseptere det som er kan være en god start.

Hvis du er fornøyd bør du ikke oppta ressurser fra de som trenger det. hvis du har et bra liv, da trenger du ikke oppta ressurser.

Skrevet

Hvis du er fornøyd bør du ikke oppta ressurser fra de som trenger det. hvis du har et bra liv, da trenger du ikke oppta ressurser.

Hvilke ressurser? 

Skrevet
Just now, Master said:

Hvilke ressurser? 

Når man mottar hjelp bruker man ressurser i helsevesenet.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man mottar hjelp bruker man ressurser i helsevesenet.

Jeg betaler for hjelpen fra egen lomme, bruker jeg fortsatt ressurser som jeg ikke burde?

Hvorfor skal kun de sykeste få hjelp? Hvorfor skal ikke jeg som også har krav på hjelp og tilrettelegging ikke få det kun fordi jeg har akseptert situasjonen og er fornøyd med livet? 

Du er på ville veier her.

Skrevet

Hvorfor skal ikke jeg kunne få en medisinvurdering, når jeg bruker antipsykotika og stemningsstabiliserende? I stedet er det uttalelser fra fastlegen som er helt ulogiske, og kommentarer som at jeg er "jente".

Skrevet

Uansett dreier denne tråden seg om hvorfor jeg ikke får til det sosiale. Er jeg frisk?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal ikke jeg kunne få en medisinvurdering, når jeg bruker antipsykotika og stemningsstabiliserende? I stedet er det uttalelser fra fastlegen som er helt ulogiske, og kommentarer som at jeg er "jente".

Hva slags medisiner bruker du?

Skrevet
5 minutter siden, Master skrev:

Jeg betaler for hjelpen fra egen lomme,

Ikke alle har økonomi til det.

Anonymkode: 1ead5...2bc

Skrevet
1 minute ago, Master said:

Hva slags medisiner bruker du?

Antipsykotika og stemningsstabiliserende.

Skrevet

Ikke alle har økonomi til det.

Anonymkode: 1ead5...2bc

Men kjære, nei selvfølgelig ikke og det har jeg heller aldri sagt. DU skrev at jeg tok i mot ressurser som jeg ikke fortjente og jeg svarte. Slutt å vri om det jeg skriver bare for å kverulerer. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antipsykotika og stemningsstabiliserende.

Det har du skrevet, men du ønsker tydeligvis å ha det ille så gi f i å lag en tråd om du ikke ønsker respons.

Skrevet
Just now, Master said:

Det har du skrevet, men du ønsker tydeligvis å ha det ille så gi f i å lag en tråd om du ikke ønsker respons.

Hvilke "merker" jeg bruker er irrelevant.

Det jeg lurer på er først og fremst hvorfor jeg får til det sosiale. Nernest hvorfor jeg ikke kan få en vurdering av medisinering.

Skrevet
2 minutes ago, Master said:

Men kjære, nei selvfølgelig ikke og det har jeg heller aldri sagt. DU skrev at jeg tok i mot ressurser som jeg ikke fortjente og jeg svarte. Slutt å vri om det jeg skriver bare for å kverulerer. 

Dette er en annen bruker, ikke meg.

Skrevet

Hvilke "merker" jeg bruker er irrelevant.

Det jeg lurer på er først og fremst hvorfor jeg får til det sosiale. Nernest hvorfor jeg ikke kan få en vurdering av medisinering.

Nei, jeg syns ikke det er irrelevant. Hvis det er et så stort problem for deg så si det med en gang. Hvordan kan noen her svare på hvorfor du ikke får en medisinsk vurdering?

Skrevet

Dette er en annen bruker, ikke meg.

Ok, men svaret gjelder uansett fortsatt til denne brukeren.

Skrevet
1 minute ago, Master said:

Nei, jeg syns ikke det er irrelevant. Hvis det er et så stort problem for deg så si det med en gang. Hvordan kan noen her svare på hvorfor du ikke får en medisinsk vurdering?

Tråden handler egentlig om hvorfor jeg ikke får til det sosiale. Når jeg ikke har sosial angst.

Skrevet

Tråden handler egentlig om hvorfor jeg ikke får til det sosiale. Når jeg ikke har sosial angst.

Ja, fullt klar over det. Men det er ikke akurat mye informasjon å gå på her. Blir vill gjetning. Dessuten er du ikke ute etter noen diagnose, men vil fortsette på medisiner som skal hjelpe mot sosial angst?

Skrevet
Just now, Master said:

Ja, fullt klar over det. Men det er ikke akurat mye informasjon å gå på her. Blir vill gjetning. Dessuten er du ikke ute etter noen diagnose, men vil fortsette på medisiner som skal hjelpe mot sosial angst?

Nei det er ikke så mye informasjon, men det er fordi tråden har sklidd helt ut (såklart mye pga min egen innsats), hvis det hadde blitt en relevant diskusjon så kunne nok mer kommet frem. Nei jeg er ikke ute etter noen diagnose, men jeg mener at en diagnose ikke gir meg noen forklaring på hvorfor jeg ikke fungerer sosialt, det forklarer ikke "nøyaktig" eller "eksplisitt" hva som er problemet. Miedisinene skal ikke hjelpe mot sosial angst, det er antipsykotika og stemningsstabiliserende, jeg har aldri hatt en diagnose på sosial angst, men det jeg sier er at det virker som det er det DPS og NAV har tenkt, selv om de har gitt meg en annen diagnose - må være fordi de ønsket å trygde meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...