Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Ser det er lenge siden du postet dette, men jeg vil gjerne komme i kontakt med deg. Sliter med det same som deg,og kunne tenkt meg å dele erfaringer :) hilsen Sara

Skrevet
På ‎14‎.‎01‎.‎2017 den 15.49, tiara89 skrev:

Hei! 

Skrev her i sommer da jeg slet med bekymringstanker og grubling ang flere ting. Det hjalp med 3 timer hos psykolog og har hatt det veldig fint siden da og ikke trengt flere timer.

Men nå er det noe annet som plager meg.

Det er snart ett år siden det ble slutt med eksen etter over sju år sammen. Jeg har alltid likt gutter og husker jeg var så utrolig betatt av en gutt over flere år selv om jeg var sammen med kjæresten og jeg prøvde å benekte det for meg selv siden jeg var i forhold og ikke ønsket å være utro.

Jeg har også datet noen gutter etter jeg ble singel og hatt det fint som singel. Men så begynte jeg før jul og plage meg selv med tanker om tenk om jeg kanskje er lesbisk?

Denne tanken om jeg kanskje er lesbisk kom etter at jeg plutslig på en fest så en dame jeg var ganske sikker på var lesbisk og som det utstrålte maskulinitet av. Da fikk jeg en tanke i hodet om tenk hvis hun kunne gjøre det hun ville med meg. Tanken forsvant fort, men dagen etter fikn jeg litt småangst for å ha hatt denne tanken. Var jeg blitt lesbisk? Jeg klarte å legge fra meg denne tanken i ett par uker. Så kom den tilbake. Da var det såpass slitsomt at hver gang jeg så et pent ansikt av en jente på f eks facebook fikk jeg ubehag i magen og følte redsel for at jeg var lesbisk. Det samme på jobb. Jeg jobber med nesten kun damer og trives sammen med flinke kolleger. Men noen ganger på jobb får jeg bilder i hodet der jeg f eks har sex med en kvinnelig kollega. Det gir meg ubehag i magen, men så er jeg redd for at det betyr at jeg liker tanken.

Selv om dette for noen virker som en bagatell er dette slitsomt nå før tiden. Jeg har lyst å være uten disse bildene og tankene og kose meg med dating med gutter og nyte singellivet.

Disse tankene og redsel for å være lesbisk har gjort slik at jeg ganske ofte må tenke at jeg tenner på guttekropp og ikke jentekropp. Og da er det nesten som jeg blir i tvil at jeg liker f eks brystkassen på en gutt. Dette høres helt sykt ut. Men jeg håper dette gir seg etterhvert for har aldri hatt det sånn før.

Er det noen andre som kjenner seg litt igjen? Gikk det over?

Hilsen jente 27

Siden du sier at du har redsel for å være lesbisk, så er du sannsynligvis ikke det. Jeg mener at noen blir også lesbiske av å være i et miljø og tanke mønsteret rundt et miljø der de snakker mye om homofile og lesbiske, kan også påvirke deg til ønske om å prøve ut dette. Ingen er upåvirkelige. 

Skrevet

@FGT:  En blir ikke lesbisk av å snakke om det.

Anonymkode: 98420...36b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...